رئیس سازمان دانش آموزی شهرستان‌های استان تهران:

برگزاری زنگ هشدار کرونا در شهرستان های استان تهران

تهران(پانا)- رئیس سازمان دانش آموزی شهرستان‌های استان تهران از برگزاری جشنواره مساله محور زنگ کرونا در ۵ محور خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری زنگ هشدار کرونا در شهرستان های استان تهران

ابوالحسن قلی زاده با اشاره به اهمیت مهمترین مساله روز دنیا که شیوع بیماری کرونا است که همه انسان‌ها از کودک تا بزرگسال را درگیر خود کرده است، گفت: افراد در هر سنی باید یاد بگیرند با شرایط به وجود آمده خود را سازگار کنند و با روش، شکل و سبک جدیدی زندگی کنند. به همین منظور برای مشارکت دانش‌آموزان، مربیان و اولیا در بهبود شرایط اجتماعی و دریافت ایده‌ها و نظرات و فعالیت‌های آنها، اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران با همکاری شرکت پیشگامان مدیریت توسعه و توسعه تدبیر و کانون پرتاب، جشنواره مسئله محور زنگ کرونا را برگزار می‌کند تا کودکان و نوجوانان با خلاقیت و مسئولیت شناسی و مسئولیت پذیری در بهبود شرایط اجتماعی و فرهنگی جامعه تلاش کنند.

او گفت: این جشنواره در ۵ محور برگزار می‌شود، "آزمایشگاه ایده" یکی از محورهای این جشنواره است؛ در این بخش برای حل برخی از چالش‌هایی که در حوزه کرونا برای کشور به وجود آمده، از کودکان و نوجوانان خواسته می‌شود تا خود را در جایگاه تصمیم گیرندگان قرار دهند و راهکارهای خلاقانه یا کارآفرینان هایی که به ذهنشان می‌رسد در قالب یک طرح‌واره ارائه کنند.

قلی زاده افزود: محور دیگر جشنواره با عنوان "جوان‌های جهادگر" است، با این توضیح که از ابتدای وقوع بحران کرونا در کشور جمع کثیری از اقشار مختلف جامعه از جمله کودکان و نوجوانان در قالب گروه های داوطلبانه و جهادی در راستای خدمت رسانی پا به میدان گذاشتند و به فعالیت پرداختند، نمونه‌ای از این فعالیت‌ها به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شود.

این مقام مسوول در ادامه گفت: در محور "کرونامند" دانش‌آموزان مقاله‌های علمی و پژوهشی خود را در موضوعات مد نظر به دبیرخانه جشنواره ارسال خواهند کرد. همچنین کودکان و نوجوانان طرح‌ها و ایده‌های خود را در قالب داستان پردازی کلیپ عکس کاریکاتور انیمیشن پادکست در محور "کرونای رنگی" ارائه می‌کنند.

قلی‌زاده گفت: در بخش "گوش به زنگ" فرهنگیان، اولیا و دانش‌آموزان ایده‌های خلاقانه و موثر انجام شده در حوزه آموزش و اوقات فراغت به دبیرخانه معرفی می کنند.

رئیس سازمان دانش آموزی شهرستان‌های استان تهران گفت: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره و ارسال آثار می‌توانند به نشانی اینترنتی www.zangecorona.com مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار