حسینی: 59 درصد دانش‌آموزان از آموزش‌های حضوری استقبال کرده‌اند

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای شورای راهبری سازمان نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: 59 درصد دانش‌آموزان از آموزش‌های حضوری استقبال کرده‌اند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست که با حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادارات استثنایی استان ها برگزار شد ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و تقدیر از استان ها به دلیل شروع خوب سال تحصیلی، اظهار داشت: سال تحصیل جدید با ویژگی ها و مختصات خاص دوران کرونا آغاز شده است و چارچوب کار برای سال تحصیلی جدید، تداوم آموزش با اولویت آموزش حضوری و محوریت مدرسه است.

وی افزود: مدرسه باید باز باشد زیرا کارکرد مدرسه تنها آموزش نیست بلکه مدرسه کانون تربیت و زندگی است و اعمال روش های ترکیبی آموزش نیز باید از دل مدرسه باشد.

معاون وزیر با بیان اینکه بر اساس گزارش های بین المللی، بازگشایی مدارس میزان ابتلا به ویروس کرونا را افزایش نمی دهد اظهار داشت: بازگشایی مدارس با رعایت سخت ترین پروتکل های بهداشتی موجب سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان می شود و بر اساس گزارشات، حضور مدام دانش آموزان در خانواده موجب افزایش تعارضات، افزایش خشونت های خانوادگی و رشد چاقی دانش آموزان می شود.

حسینی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به بازگشایی مدارس گفت: انتقاد ها معمولا عینی نیست بلکه ذهنی است و به همین دلیل گاهی بدون توجه به واقعیت موضوعی گفته می شود که اصلا با حقیقت سازگار نیست.

وی گفت: در اکثر کشور ها مدارس بازگشایی شده است و در برخی از کشور های غربی نیز فقط مدارسی که در آنها کرونا مشاهده شده است تعطیل شده اند و بقیه مدارس باز هستند.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه حضور در مدارس اختیاری است و باید برای همه دانش آموزان دسترسی به آموزش را فراهم کرد گفت: بر اساس آخرین آمار در مدارس استثنایی 40 درصد دانش آموزان از آموزش های حضوری استفاده می کنند، 19 درصد از آموزش های ترکیبی و 41 درصد نیز از بقیه روش های آموزش نظیر آموزش های حضوری و تلویزیونی استفاده می کنند و در واقع 59 درصد دانش آموزان از آموزش های حضوری استقبال کرده اند.

وی با اشاره به گزارشات وزارت بهداشت گفت: در بازدید های وزارت بهداشت از مدارس ۸۰‌درصد مدارس پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده اند، 76 درصد فاصله گذاری را رعایت کرده اند و 85 درصد معلمان و دانش آموزان از ماسک استفاده می کنند.

معاون وزیر با اشاره به حساسیت های خانواده ها و جامعه و ستاد کرونا در خصوص آموزش در مدارس اظهار داشت: روسای ادارات و مدیران مدارس باید دقیق عمل کرده و با حضور و نظارت حداکثری به گونه ای عمل کنند که به روند آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه خللی وارد نشود.

وی افزود: مدارس باید از مهر و بعد دو هفته که از بازگشایی گذشته است از تلاطم خارج شده و به استقرار برسند و ارتباطات بین عوامل اجرایی مدارس و خانواده ها باید به صورت کامل برقرار شود.

حسینی با اشاره ابلاغ شیوه نامه شبکه ارتباطی و تعاملی از ستاد تا مدرسه آموزش و پرورش استثنایی، گفت: شبکه ارتباطی در سه سطح ستاد، ادارات و مدارس طراحی شده است وهدف از ابلاغ شیوه نامه و نظام ارتباطی طراحی شده، اعمال سیاست ها، رفع مشکلات، کیفیت بخشی و نظارت مستمر و هوشمند بر مدارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار