خسارت 400 میلیونی حاصل انفجار در نسیم شهر

بهارستان (پانا)- رئیس سازمان آتش‌نشانی نسیم‌شهر شامگاه روز گذشته، شنبه اعلام کرد که براساس برآوردهای صورت گرفته، خسارت مالی ناشی از این انفجار بین ٣٠٠ تا ٤٠٠ میلیون تومان است.

کد مطلب: ۱۱۲۲۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
خسارت 400 میلیونی حاصل انفجار در نسیم شهر

ترکمان بیان کرد: براساس قانون خسارت وارده با توجه به علت حادثه باید از سوی فرد یا شرکت بیمه‌گر پرداخت شود.

او تاکید کرد: تاکنون مشخص نشده که این مغازه تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی بوده یا نه و ما حتی نمی‌دانیم فرد فوت شده که یک جوان ٣٠ ساله بوده، صاحب مغازه بوده است یا شاگرد آن؟

ترکمان از فعالان صنوف خواست علاوه بر رعایت نکات ایمنی و توجه به دستورالعمل‌های سازمان آتش‌نشانی، درخواست کرد تا بیمه آتش‌سوزی را جدی بگیرند.

او وجود ادوات جنگی از جمله خمپاره را رد کرد و گفت: پس از این انفجار شایعای در خصوص وجود ادوات جنگی نظیر خمپاره و نارنجک مطرح شد که با برسی های صورت گرفته این ادعا رد شد و ععلت اصلی این انفجار فعل و انفعالات شیمیایی آب و اسید و اسید باطری و متعاقبا رسیدن یک جرقه رخ داده است.

سیدمحمد مختاری سرپرست فرمانداری شهرستان بهارستان نیز می‌گوید: بر اساس علت اصلی حادثه، یک جلسه با حضور مسئولان ذیربط برگزار می‌شود تا میزان و نحوه پرداخت هزینه به خسارت‌دیدگان مشخص شود.با افزایش ریسک خطرهای احتمالی در زندگی شهرنشینی، نقش بیمه بیش از پیش مشخص می‌شود و به خصوص اصناف پرریسک باید بیمه حوادث را جدی بگیرند.

لازم به ذکر است که عصر روز جمعه انفجاری در مغازه باطری فروشی رخ داد که در پی این حادثه به 30 ساختمان و 23 خوردو خسارت وارد شد.

خبرنگار: محمد اصغری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار