وزیر بهداشت پاسخ داد

چرا روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها حضور نیافت

تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دلیل حضور نداشتن رئیس جمهوری در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها را فشار وزارت بهداشت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
چرا روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها حضور نیافت

سعید نمکی در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها که پیش از ظهر امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به حضور نداشتن رئیس جمهوری در این مراسم اظهار کرد: رئیس جمهوری مشتاقانه می‌خواستند در جمع دانشگاهیان باشند اما به دلیل فشار ما بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی این حضور به صورت مجازی فراهم شد. فشار ما در اجرای پروتکل‌های بهداشتی به خصوص حفاظت از مقامات تراز اول نظام موجب شد که به این شکل مراسم برگزار شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هفت ماه است که همکاران دانشگاه‌های علوم پزشکی از رئیس دانشگاه تا استاد و دانشجو و کارمند در رشته‌های مختلف بهداشتی و پزشکی، حضور فعال در مدیریت کرونا دارند. در زمانی که دانشگاه‌های کشور تعطیل بود، مسن‌ترین اساتید تن بر آتش کرونا زدند و با وجود اصرارهای ما می‌گفتند که ما می‌رویم تا رزیدنت‌ها و اعضای هیأت علمی جوان‌تر هم تن بر این آتش بزنند. در این ایام سخت هیچ رئیس دانشگاه علوم پزشکی نتوانسته است در روز تعطیل با خانواده خود ناهار بخورد.

وزیر بهداشت ادامه داد: در این ایام حتی دشمنان ما هم اذعان کردند که در دوران کرونا هیچ بیماری پشت در بیمارستان سرگردان نبود و به خاطر فقر از درمان محروم نشد. حماسه‌ای که خلق کردیم و موج عظیم کرونا را همین سربازان دانشگاه‌های علوم پزشکی مدیریت کردند. به عنوان وزیر بهداشت همواره داغ از دست دادن اساتید را با خود دارم. دانشجویان پزشکی زمانی که روپوش سفید می‌پوشند لباس احرام می‌پوشند و دور بیماران را طواف می‌کنند.

نمکی در پایان ابراز امیدواری کرد که در جنبه‌های مختلف روانشناسی، علوم اجتماعی و مسائل زیست محیطی حوزه کرونا بتوان از دانش دانشگاه‌های غیر علوم پزشکی استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار