خانواده‌ها از تغذیه دانش آموزان در دوران شیوع کرونا غافل نشوند

کاشان (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد تغذیه صحیح یک مولفه مهم در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری کووید 19 است و خانواده ها نباید از تغذیه دانش‌آموزان غافل شوند.

کد مطلب: ۱۱۲۲۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
خانواده‌ها از تغذیه دانش آموزان در دوران شیوع کرونا غافل نشوند

رضا رزاقی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: دانش آموزان برای این که بتوانند در طول روز فعال بوده و یادگیری لازم را داشته باشند، باید سه وعده غذایی اصلی صبحانه، ناهار و شام را به همراه دو میان وعده غذایی مانند شیر، میوه، مغزها را استفاده کنند.
وی تصریح کرد: دانش آموزان بهتر است به جای استفاده از میان وعده‌های شور یا شیرین، از جایگزین‌های سالم‌ آن ها مانند خشکبار، پنیر و گردو، ماست، تکه‌های میوه و میوه های خشک استفاده کنند.
وی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ عادت‌های غذایی سالم در خانواده گفت: برنامه غذایی متنوع و مغذی شامل غلات کامل، میوه ها، سبزی ها، حبوبات، مغزها و لبنیات کم چرب است که می‌تواند مراحل رشد و تکامل فرزندان را تأمین کند.
وی خواب شبانه در سلامت انسان را مهم توصیف کرده و تصریح کرد: مدت زمان خواب کافی برای دانش آموزان شش تا هشت ساعت است که باید در زمان ابتدای شب انجام شود.
وی افزود: صبحانه، مهمترین وعده غذایی دانش آموزان است. مصرف مواد غذایی شیرین در وعده صبحانه قدرت یادگیری دانش آموزان را کاهش می دهد و بهتر است در صبحانه از نان سنگک همراه با ترکیبات پروتئینی مانند تخم مرغ آبپز، پنیر همراه با گردو و ... استفاده شود.
وی گفت: تاکنون ارتباطی بین غذا یا بسته‌های غذایی با انتقال کرونا یافت نشده، اما احتمال دارد که افراد در تماس با سطوح یا اشیاء آلوده به ویروس و سپس لمس صورت‌شان مبتلا شده و این خطر زمانی بیشتر می‌شود که افراد در تماس با دیگران هنگام خرید یا دریافت مواد غذایی توسط پیک قرار می‌گیرند.
رزاقی تاکید کرد: در این دوران از دادن نوشیدنی های شیرین به خصوص نوشابه های گازدار، فست فودها، تنقلات، انواع کیک ، کلوچه ، شکلات های مختلف و...، به فرزندان خودداری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار