عنایت مهر: نظام تعلیم و تربیت مایه پیشرفت و ترقی جامعه است

تهران (پانا) - غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۱، به تبیین نقش بی بدیل آموزش و پرورش در پیشرفت جامعه پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۲۲۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
عنایت مهر: نظام تعلیم و تربیت مایه پیشرفت و ترقی جامعه است

غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۱ در گفتو گو با پانا در تبیین جایگاه معلمان و مربیان در امر انسان سازی بیان کرد: معلم موهبت همیشه آموزنده خداوندی است و مدرسه فرصت فراگیری و پویایی سنت های نیکو و نو است.

وی افزود: فضائل اخلاقی که در نهاد بشر به ودیعه گذاشته شده در دستان پر مهر و ملاطفت مربی و معلم، چونان خمیر مایه های تربیتی شناسنده شده ورز داده می شود و آدم ساخته می‌شود و نقش زیبای آدمیت در کالبد پر نقش و نگار انسان شکل می گیرد و آدمی نو متولد می شود.
عنایت مهر گفت: بی شک تولد دوباره انسان به دستان بی عیب و نقص و توانای معلم انجام می شود و زایش زیبای آدمیت حاصل سنت وانهاده در طبع و طبیعت جهان و خلق و خلقت انسان است. معلم آنچه را انسان باید به یاد آورد و به یاد داشته باشد و آدمی باید به دست آورد و در درون خویش نگهدارد گرد آورده و در کنار هم می نشاند و آدم می سازد و تقابل ها و تضادهای نامطلوب و ناروای وجودی را باز می شناساند و متربیان را به سوی درستی سوق می دهد.
وی با اشاره به شباهت کار معلمان با انبیاء گفت: ترکیب بشارت و انذار و تعلیم دادن و تربیت کردن کار پیامبر گونه معلم و مربی است از این رو دستگاه تعلیم و تربیت را باید کارخانه آدم سازی نامید و معلم را جامع الگوهای آموزنده دانست.
عنایت مهر گفت: آن جا که گفته می شود نگاه کردن به چهره عالِم عبادت است و یا تاکید روایات بر مجالست با کسى که دیدن او شما را به یاد خدا مى آورد و سخن او بر دانش شما مى افزاید و عمل او شما را به آخرت علاقمند مى کند، بی گمان این همان عالمِ معلم است و وصف مجالست متربی با مربی است و نظر و نگاه دانش اندوز به وجه و صورت پر مهر و صفای معلم است. این بیان نشان دهنده غنای وجودی معلم عالِم و الگوبودن و الگوساختن معلم و مدرسه و به تبع آن دستگاه تعلیم و تربیت است که باید گرامی بداریم، قدر بشناسیم و امکان فراهم سازیم و همراهی کنیم.
وی در پایان گفت: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت، باید بدانیم گوهر حیاتی و مایه بقا و پیشرفت و ترقی هر ساختار و حکومت، نظام تعلیم و تربیت آن است تا به بار بنشاند و به بار بنشیند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار