پرسپولیس به استقبال محرومیت بزرگ رفت

تهران (پانا) - پرسپولیس در موعد مقرر بدهی برانکو ایوانکوویچ را پرداخت نکرد، موضوعی که باعث خواهد شد که به زودی محرومیت پرسپولیس از سوی فیفا اعلام شود.

کد مطلب: ۱۱۲۲۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
پرسپولیس به استقبال محرومیت بزرگ رفت

هر چند طی روزهای اخیر بارها مدیران باشگاه پرسپولیس مدعی شده بودند که پول برانکو آماده است و تا پیش از پایان زمان اعلام شده از سوی فیفا بدهی سرمربی سابق پرسپولیس به او پرداخت خواهد شد، اما همانطور که قابل پیش‌بینی بود مبلغ باقی مانده از معوقات برانکو به حساب او واریز نشد تا پرسپولیس به یک قدمی محرومیت دوباره از نقل و انتقالات برسد.

مهدی رسول‌پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس که هنوز بر سر سرپرستی‌اش در این باشگاه انتقادات بزرگی وارد است، امروز روی آنتن برنامه ورزش و مردم حاضر شد و به صراحت اعلام کرد که به علت مشکلات پیش آمده طی چند وفت اخیر، هیات مدیره این باشگاه باید بین تقویت تیم و پرداخت طلب برانکو یکی را انتخاب می‌کرده است که انتخاب آنها تقویت تیم بوده و بدین ترتیب باشگاه پرسپولیس نتوانسته است بدهی سرمربی موفق خود را پرداخت کند تا در آستانه محرومیت از نقل و انتقالات قرار بگیرد.

هر چند سرپرست پرسپولیس در درخواستی که مشخص است احتمال پذیرش آن بسیار پایین خواهد بود، از برانکو خواسته است که تا به این باشگاه 30 روز دیگر مهلت دهد و در سمت مقابل وکیل برانکو هم ساعتی پیش اعلام کرد که عدم پرداخت باقی مانده معوقات سرمربی سابق پرسپولیس را به فیفا اعلام خواهد کرد تا هم درخواست مهلت پرسپولیسی‌ها مورد قبول واقع نشود و هم این باشگاه در انتظار اعلام حکم فیفا مبنی بر محرومیت از نقل و انتقالات باشد.

پرسپولیس پیش از این هم سابقه محرومیت از نقل و انتقالات را دارد، در ماجرای انتقال مهدی طارمی به ریزه اسپور و بازگشت او به پرسپولیس، این باشگاه توسط فیفا به علت عقد قرارداد با بازیکنی که با باشگاه دیگر قرارداد داشته است، از دو پنجره نقل و انتقالات محروم شد اما محرومیت از نقل و انتقالات که به علت بدهی ایجاد می‌شود با محرومیت از نقل و انتقالات انضباطی تفاوت دارد.

در صورتی که این نوع محرومیت برای باشگاه پرسپولیس ایجاد شود، آنها زمانی که بدهی برانکو را پرداخت کنند، با اعلام وصول پول به فیفا پنجره نقل و انتقالات با خواهد شد، موضوعی که به نظر می‌رسد مدیران پرسپولیس به آن آگاهی دارند و بدنبال آن هستند که به نحوی پول برانکو را مهیا کنند.

البته خوش‌شانسی پرسپولیسی‌ها آنجاست که آنها پیش از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات‌شان تیم فصل آینده را بسته‌اند و قراردادهای این باشگاه به نظر می‌رسد ثبت شده و آنها مشکلی برای استفاده از خریدهای تابستانی خود نخواهند داشت.

هر چند نباید فراموش کرد که فیفا تا پایان بسته ماندن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس منتظر پرداخت طلب برانکو نمی‌ماند و در حکم جدید خود که به زودی برای باشگاه پرسپولیس ارسال خواهد شد، مهلت جدیدی برای این باشگاه اعلام می‌کند و در صورت عدم پرداخت در مهلت مقرر، این باشگاه با کسر 6 امتیاز روبرو می‌شود.

اصولا محرومیت‌های فیفا درباره پرداخت مطالبات بازیکنان و مربی‌ها در سیستم جدید به ترتیب بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، کسر امتیاز و در نهایت سقوط به دسته پایین‌تر خواهد بود که فعلا پرسپولیس و استقلال به صورت مشترک در اولین مسیر درگیر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار