لزوم بلوک بندی شهرها در عملیات امداد و نجات

با حضور رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در استان البرز؛ ساعت 22:18 شب گذشته، 20 شهریورماه، مانور زلزله فرضی (ساعت صفر) در این استان اجرا شد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
لزوم بلوک بندی شهرها در عملیات امداد و نجات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، ساعت ۲۲:۱۸ شب گذشته، ۲۰ شهریور، مانور ساعت صفر در استان البرز با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر و رئیس سازمان امداد و نجات در سطح حادثه ۲ و امدادرسانی به ۴۰۰ خانوار به اجرا درآمد.

رئیس جمعیت هلال احمر در حاشیه برگزاری این مانور و با حضور در مرکز کنترل عملیات هلال احمر البرز گفت: انتظار دارم تمام کسانی که مسئولیت برعهده گرفتند در محل مسئولیت خود حضور دائم و سکونت داشته باشند. لازم است که نواقص کار عملیاتی در مانورهای تمرینی، شناسایی و به سرعت رفع شوند.

وی تاکید کرد: در مواقع بحران، نیروهای امدادی هلال احمر باید اولین افرادی باشند که در محل حادثه حضور می‌یابند.

همتی با اشاره به ایجاد سامانه هشدار حوادث در هلال احمر قم، افزود: سامانه ای که در هلال احمر قم ایجاد شده بسیار مطلوب بوده و لازم است به سرعت از این سامانه در تمام استان‌ها استفاده شود. بلوک بندی شهری نیز امر بسیار مهمی در عملیات امداد و نجات محسوب می شود که لازم است سازمان امداد و نجات اجرای آن را به سرعت در دستور کار قرار دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه سیاست ما توزیع متوازن امکانات امدادی در کشور است و اصل تمرکززدایی را دنبال می کنیم، خواستار رصد ایرادات و نواقص موجود در اجرای مانور زلزله فرضی در استان البرز و همچنین برطرف کردن این ایرادات از سوی هلال احمر سایر استان ها شد.

مدیرکل بحران استانداری البرز در ادامه مانور لحظه صفر خطاب به دکتر همتی گفت: در مدتی که سکاندار جمعیت هلال احمر شدید تغییرات مثبت کاملا نمایان است و از مدیریت شجاعانه شما تشکر می کنم.

وی افزود: بازدید از انبارها و اعلام شفاف وضعیت آنها نشان داد که سلامت و ارائه خدمت به مردم اولویت اصلی شما است.

لازم به ذکر است در این مانور ساعت صفر که در استان البرز برگزار شد، ۳ استان لرستان، همدان و هرمزگان هم به حالت آماده باش درآمدند که استان لرستان به محض اعلام دستور برای اعزام نیرو و اقلام امدادی، اقدامات لازم را انجام داد.

در پی اعلام زلزله فرضی، مدیران عامل و نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر ایلام، یزد، خراسان رضوی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، زنجان، کرمان، گلستان، گیلان، خراسان شمالی، کرمانشاه، اردبیل با حضور در EOC استان، آمادگی خود برای پشتیبانی و اعزام نیرو را اعلام کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار