کوچ دانش آموزان سیستان و بلوچستانی به سمت زندگی سالم

زاهدان (پانا) - مدیر کل آموزش وپرورش سیستان و بلوچستان از اجرای پروژه کوچ (کنترل وزن و چاقی دانش آموزان) با هدف تغییر الگوی تغذیه و سبک زندگی سالم در سال تحصیلی جدید خبرداد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
کوچ دانش آموزان سیستان و بلوچستانی به سمت زندگی سالم

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان حمیدرضا رخشانی در جلسه شورای معاونان این اداره کل گفت: طرح غربالگری و افزایش آگاهی دانش آموزان و والدین با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم و تأمین سلامت عمومی دانش آموزان است.
وی افزود: دانش آموزان امروز سرمایه‌های اصلی کشور و آینده‌سازان جامعه ما هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا تربیت متوازن و تمام ساحتی کودکان، نوجوانان وجوانان لازم و ضروری است همانطور که در سند تحول بنیادین نیز بر سلامت جسمانی و نشاط دانش‌آموزان تأکید شده است.
رخشانی یکی از عوامل اصلی که سلامت امروز و فردای نسل در حال رشد را به مخاطره می‌اندازد، شیوع افزایش وزن و چاقی در سنین خردسالی و دانش آموزی بیان کرد.
مدیرکل آموزش وپرورش استان ادامه داد : طرح غربالگری دانش آموزان و افزایش آگاهی والدین و دانش آموزان با موضوع تغییر الگوی تغذیه و سبک زندگی سالم در سال تحصیلی جدید در سه وضعیت سفید، زرد، قرمز اجرای می شود که در صورت عدم بازگشایی مدارس اجرای پروژه کنترل وزن در دانش آموزان با همکاری معلمان، والدین و دانش‌آموزان و پیگیری از طریق سامانه شاد و فضای مجازی مطابق دستورالعمل امکان‌پذیر خواهد بود و تلاش خواهیم کرد با تمام توان گامی در جهت پیشبرد اهداف درس تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان برداریم.
رخشانی گفت: طبق غربالگرهای بهداشتی در موضوع افزایش وزن و چاقی دانش آموزان ، سیستان و بلوچستان با توجه به داده ها وبررسی امار وارقام اعلام شده پایین ترین آمار را نسبت به سایر استان ها دارد.
وی بیان کرد: در برخی از مناطق و شهرستان های استان هستند کودکان و دانش آموزانی که به دلیل فقر اقتصادی دچار سوء تغذیه می باشند و طبق دستورالعمل پروژه «کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم» انتظار می‌رود همه همکاران پرتلاش آموزش‌وپرورش استان که دغدغه اصلی آنان برابر آموزه‌های سند تحول بنیادین، پرورش دانش‌آموزانی مؤمن، سالم، دانا، توانا، خودباور، بانشاط، امیدوار و شجاع است، در اجرای دقیق این پروژه مساعدت و در راستای اجرایی شدن مفاد دستورالعمل اهتمام لازم را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار