وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زنجان:

حوزه ارتباطات بیشترین رشد اقتصادی را داشته است

زنجان (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استان زنجان ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه اقتصاد دیجیتال بویژه در حوزه صنعت و کشاورزی دارد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
حوزه ارتباطات بیشترین رشد اقتصادی را داشته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ محمدجواد آذری جهرمی در نشست با فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار ict در زنجان گفت: بنا بر اعلام مرکز آمار ایران و بانک مرکزی حوزه ارتباط در شرایط تحریم های ظالمانه سال گذشته 31 درصد رشد داشته و سهم ict از تولید ناخالص داخلی 6 و نیم درصد است.

وزیر ارتباطات به سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و افزود: 20هزار میلیارد تومان توسط دولت و 100هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده که در حال حاضر این شبکه به تکنولوژی نسل چهارم متصل شده و روند تکمیل آن 33درصد رشد دارد.

وی تاکید کرد: زیرساختهای ارتباطی و توانمندی در حوزه ارتباطی و فناوری ارتباطات و اطلاعات در کشور به قدری پیشرفت کرده است که سنگین ترین حملات سایبری نتوانسته خللی در فعالیت های کشور ایجاد کند و این پیشرفت ها و به روز شدن ها همچنان ادامه دارد.

آذری جهرمی به آمارهای سازمان ملل مبنی بر اینکه ایران دومین کشوری است که بیشترین نرخ رشد را در حوزه ICT داشته است اشاره نمود و گفت: استان زنجان نیز به لحاظ ظرفیت هایی که در حوزه صنعت و کشاورزی دارد می تواند در توسعه اقتصاد دیجیتال موفق تر از زمان حال باشد و بدین منظور باید هسته ها در پارک های فناوری ایجاد شود تا خلق ثروت شتاب گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حوزه ارتباطات رشد اقتصادی قابل توجهی دارد و این امر موجب شده تا 200 هزار شغل مستقیم غیر دولتی در این حوزه ایجاد شود و بازار کار مناسبی برای فارغ التحصیلان ارتباطات فراهم است.

استاندار زنجان هم در این جلسه خاطر نشان کرد: در مباحث گفتگوی دولت و بخش خصوصی همواره شرکت های دانش بنیان و استارت اپ ها مورد توجه بوده اند و ما از سرمایه گذاری در حوزه ارتباطات همواره استقبال می کنیم.

فتح اله حقیقی با اشاره به تفاهم با مدیران عامل بانک های کشور گفت: 5000میلیارد تومان تسهیلات در جهت رونق و جهش تولید با این بانک ها به توافق رسیده ایم که پرداخت 4هزار میلیارد تومان آن نهایی شده و اگر شرکتی ایده و طرحی دارد که قابلیت اجرایی شدن و سرمایه گذاری دارد می توانیم از 1000میلیارد تومان باقیمانده برای این طرح ها اختصاص دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار