اعتراض شدید قائم مقام وزیر کشور به استفاده تعبیر «کارچاق کن» توسط نماینده گرمسار

تهران (پانا) - قائم مقام وزیر کشور در واکنش به اظهارات نماینده گرمسار و کاربرد تعبیر «کارچاق کن» درباره خود به مجلس جوابیه فرستاد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اعتراض شدید قائم مقام وزیر کشور به استفاده تعبیر «کارچاق کن» توسط نماینده گرمسار

روح‌الله متفکرآزاد عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز- چهارشنبه- براساس ماده ۷۴ آیین‌نامه داخلی مجلس جوابیه محمدجواد کولیوند، قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس به اظهارات اردشیر مطهری نماینده گرمسار را قرائت کرد.

در این جوابیه آمده است:

«نظر به انتصاب مطالب خلاف واقع و نادرست به وزارت کشور علی‌الخصوص وزیر و اینجانب در جلسه علنی چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ به استحضار می‌رساند انتصاب کلمه "کارچاق‌کن" در صحن علنی مجلس به معاون پارلمانی وزیر کشور امری ناروا و ناپسند و دور از شأن نمایندگی است لذا انتظار است هیأت رئیسه مجلس نسبت به این تهمت ناروا موضع خود را در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان به ایشان اعلام کند.

استیضاح حق نمایندگان مجلس است و در فرآیند خود قابل احترام است، مشارالیه در مجلس و شبکه ۵ سیما به این موضوع پرداخته‌اند که وزارت کشور وامدار هیچ مقام و جایگاهی نمی‌باشد لذا ضمن اعتراض شدید به اظهارات اردشیر مطهری اعلام می‌شود مشارالیه هر گونه بند و مدارکی دال بر اظهارات خود دارد در اختیار هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان قرار دهد.

اینجانب به عنوان قائم مقام وزیر در امور مجلس این حق را برای خود محفوظ می‌دانم که احقاق حق از مراجع ذیربط بنمایم.»

به گزارش ایرنا، اردشیر مطهری در جلسه علنی امروز-چهارشنبه- در تذکری گفت: وضعیت کشاورزان به فلاکت رسیده و وزارت جهاد کشاورزی اختیار ندارد و بخشی از اختیارات این وزارتخانه به وزارت صمت داده شده است؛ این در شرایطی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت وزیر ندارد و کسی هم که سرپرست این وزارتخانه شده، علاقه و انگیزه‌ای ندارد که وزیر شود.

نماینده گرمسار ادامه داد: خاوازی وزیر بسیار خوبی است اما اختیارات لازم را ندارد و باید تدابیری اتخاذ شود تا مشکلات بخش کشاورزی حل و فصل شود؛ جمعی از نمایندگان بیش از ۲۰ روز است که طرح استیضاح وزیر کشور را تحویل هیئت رئیسه داده اند اما محمدجواد کولیوند معاون پارلمانی وزارت کشور به نوعی کارچاق کن وزارت کشور شده و از نمایندگان تقاضا می‌کند امضاهای خود را پس بگیرند.

مطهری افزود: اگر قرار است کولیوند کارچاق کنی کند، تقاضا می کنم که دیگر وی را در مجلس شورای اسلامی راه ندهید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار