فرماندار اهواز تشریح کرد:

چگونگی برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در اهواز

اهواز (پانا) -فرماندار اهواز از برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه خبر داد و گفت در مرحله دوم تنها افرادی مجاز به اخذ رای هستند که در مرحله اول این انتخابات شرکت کرده باشند.

کد مطلب: ۱۱۲۱۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
چگونگی برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در اهواز

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اهواز، جمال عالمی نیسی پیرامون برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه اظهار کرد: شرایط برگزاری در مرحله دوم انتخابات با مرحله اول در همه موارد کاملا متفاوت است، مرحله اول بدون شرایط کرونا برگزار شد، اما اکنون در شرایط کرونایی این انتخابات برگزار می‌شود.

فرماندار اهواز ادامه داد: در جلسه انتخاباتی که برگزار شد مقرر شده که مدت زمان ۱۰ ساعته یعنی تا ساعت ۱۸ بعداز ظهر انتخابات تمدید نشود، اما با توجه به گرمی هوا در کلانشهر اهواز، احتمال تمدید این زمان وجود دارد؛ از شهروندان خواهشمندیم جهت رای دادن در طول زمان مقرر در محل صندوق‌های اخذ رای حاضر شوند.

او بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و همچنین استفاده از خودکار شخصی تاکید کرد و افزود: اکنون با توجه به اینکه تنها ۲ نامزد برای انتخاب وجود دارد حساسیت‌ها بیشتر شده از این رو اجرای سالم این انتخابات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

عالمی نیسی با اشاره به اینکه در مرحله اول این دوره از انتخابات هیچگونه شکایت یا اعتراضی نسبت به روند انتخابات وجود نداشتیم که این نشانه عملکرد صحیح عوامل بود اضافه کرد: نامزدهای انتخاباتی می‌توانند شمارش آرا و نحوه اخذ رای را مشاهده کنند.

او خاطر نشان کرد: حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه دارای ۷۰۴ شعبه اخذ رای بوده که به تفکیک در اهواز ۴۹۰ شعبه، کارون ۸۵ شعبه، باوی ۷۸ شعبه و حمیدیه ۵۱ شعبه اخذ است و صبح روز (جمعه ۲۱ شهریور) فعال خواهند بود.

فرماندار اهواز عوامل اجرایی روند انتخابات در مرحله دوم را ۱۵ هزار نفر اعلام کرد و اذعان کرد: به هر ۲ نامزد اعلام شده که تبلیغات خود را به صورت مجازی انجام دهند؛ صداوسیما نیز در پنج نوبت زمانی را برای نامزدها به منظور بیان برنامه‌های خود تعیین کرده است.

او با بیان اینکه ۲ مورد برپایی ستاد تبلیغاتی مشاهده شد که با آنها برخورد صورت گرفت عنوان کرد: در مرحله دوم تنها افرادی مجاز به اخذ رای هستند که در مرحله اول این انتخابات شرکت کرده باشند.

عالمی نیسی با اشاره به اینکه وزارت کشور آمادگی برپایی این انتخابات به صورت تمام الکترونیک را داشت، اما مورد موافقت قرار نگرفت تصریح کرد: برپایی این انتخابات به صورت الکترنیکی می‌توانست محک بسیار خوبی برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ باشد.

او با اشاره به اینکه معمولا میزان مشارکت در مرحله دوم کمتر از مرحله اول است یاد آور شد: از شهروندان این چهار شهرستان خواهشمندیم که با حضور در صندوق‌های اخذ رای نسبت به انتخاب نامزد مقتدر و اصلح نقش داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار