دلبری: بوفه‌های مدارس همچنان تعطیل؛ هیچ تصمیمی برای بازگشایی بوفه‌ها نداریم

تهران (پانا) - معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی تاکید کرد هیچ تصمیمی برای بازگشایی بوفه‌های مدارس نداریم اگر بوفه‌ای باز باشد تخلف کرده است.

کد مطلب: ۱۱۲۱۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
دلبری: بوفه‌های مدارس همچنان تعطیل؛ هیچ تصمیمی برای بازگشایی بوفه‌ها نداریم

سیدهادی دلبری در گفت‌وگو با پانا درباره فعالیت بوفه‌های مدارس در زمان شیوع کرونا و بازگشایی مدارس گفت: مدیریت اجرایی بوفه‌های مدارس به سازمان دانش‌آموزی کشور واگذار شده است و با توجه به هماهنگی‌های سازمان با مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش مجوزهای فعالیت پایگاه تغذیه سالم در مدارس صادر می‌شود.

وی ادامه داد: ما نیز آمادگی این موضوع را داشتیم تا بوفه‌های مدارس را با توجه به شیوع کرونا بازگشایی کنیم و بر اساس دستورالعمل بازگشایی مدارس که گفته شده بود در وضعیت سفید امکان بهره‌برداری و بازگشایی بوفه‌ها وجود دارد این کار را ادامه دهیم.

دلبری اضافه کرد: مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش هماهنگی‌هایی را انجام داد و قرار شد مجوزی برای این امر صادر شود تا مواد غذایی در بوفه‌های مدارس به صورت بسته بندی عرضه شود.

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی گفت: اما به دلیل عدم پایداری وضعیت کرونا در کشور تصمیم گرفتیم امسال تا اطلاع ثانوی مجوزی برای پایگاه تغذیه سالم در کشور صادر نکنیم زیرا برخی استان‌ها که وضعیت سفید نیز دارند شهرهای مختلفی در آنجا وضعیت قرمز داشتند و نمی‌توانستیم مناطق را تفکیک کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان زمان محدودی به مدرسه می‌روند و زنگ تفریح ندارند تصمیم گرفتیم مجوزی برای هیچ مدرسه‌ای صادر نکنیم و اگر پایگاه تغذیه سالمی باز باشد تخلف صورت گرفته است.

دلبری درباره اینکه اگر بوفه مدرسه‌ای باز باشد خانواده‌ها باید چگونه تخلف آن مدرسه را ثبت کنند و اطلاع دهند گفت: خانواده‌ها می‌توانند در این صورت به مناطق آموزش و پرورش مراجعه کنند همچنین سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۴۹۹ و تلفن گویای ۱۴۹۹ آماده ثبت تخلفات برای پیگیری است.

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی در پایان تاکید کرد اکنون هیچ تصمیمی برای بازگشایی بوفه‌های مدارس نداریم سازمان دانش‌آموزی نیز هیچ مجوزی برای این موضوع فعلاً صادر نمی‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار