در ادامه نهضت مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان؛

مدرسه‌سازی‌های خیرانه شاخص نگهداشت دانش آموزان در سیستان و بلوچستان را افزایش داد

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در نتیجه افزایش مشارکت خیران و دستگاه های اداری و غیراداری در نهضت مدرسه سازی در این استان شاخص نگهداشت دانش آموزان سیستان و بلوچستانی با ۶ درصد افزایش به ۴۰ رسید.

کد مطلب: ۱۱۲۱۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه‌سازی‌های خیرانه شاخص نگهداشت دانش آموزان در سیستان و بلوچستان را افزایش داد

به گزارش پانا حمید رضا رخشانی امروز در آیین گشایش مدرسه شهدای ایران خودرو در روستای دایی آباد شهرستان زاهدان که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و مدیرعامل ایران خودرو در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: ساخت فضای آموزشی در استان پهناور سیستان و بلوچستان تاثیر مستقیم در ارتقای شاخص های آموزشی دارد و منجر به توسعه سوادآموزی در کشور می شود.
وی ضمن ابراز خرسندی از مشارکت گروه ها و نهادهای مختلف در نهضت مدرسه سازی تصریح کرد: حضور مجموعه های مختلف اداری، غیراداری و کارخانجات مانند ایران خودرو در کنار مردم خیر سبب شده تا کشور به یک کارگاه مدرسه سازی تبدیل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: به دلیل پهناوری مساحت استان و فاصله زیاد بین شهرها و روستاهای این استان بسیاری از دانش آموزان در نقاط دورافتاده به دلیل دوری از فضای آموزشی مجبور به ترک تحصیل می شوند به همین دلیل ساخت هر فضای آموزشی در روستاهای این استان موجب بازگشت بسیاری از این دانش آموزان به مدرسه و ارتقای شاخص نگهداشت دانش آموزان در این استان می شود.
رخشانی با بیان اینکه شاخص نگهداشت دانش آموز در کشور ۷۰ درصد است، خاطر نشان کرد: سال گذشته این شاخص در سیستان و بلوچستان ۳۴ بود که با مدرسه سازی های انجام شده این شاخص به ۴۰ درصد افزایش یافت.
به گزارش پانا گروه صنعتی ایران خودرو از سال ۱۳۹۶ اقدام به ساخت یک باب مدرسه در روستای دایی آباد بخش لار از توابع شهرستان زاهدان در استان سیستان و بلوچستان کرد. این مدرسه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع با هزار متر زیربنا در دو طبقه ساخته شده است. این مدرسه ۱۲ کلاس و یک آزمایشگاه مجهز دارد که زمینه تحصیل ۷۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در این منطقه را فراهم می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار