موافقت نمایندگان با دو فوریت طرح جهش تولید و تأمین مسکن

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس پس از استماع سخنان مخالفان و موافقان با بررسی طرح جهش تولید و تأمین مسکن به صورت دو فوریتی موافقت کردند.

کد مطلب: ۱۱۲۱۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
موافقت نمایندگان با دو فوریت طرح جهش تولید و تأمین مسکن

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح جهش تولید و تأمین مسکن با 169 رأی موافق، 33 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران به تشریح گزارش کمیسیون عمران در رابطه با طرح فوق پرداخت و گفت: اگرچه مسکن تابعی از عرضه و تقاضا است اما طی سال‌های گذشته مطابق نیاز جامعه مسکن تولید و عرضه نشده و این مسئله وضعیت فعلی بازار مسکن را ایجاد کرده است به همین دلیل خیل عظیمی از متقاضیان مسکن به وجود آمده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از 300هزار مسکن در سال تولید نشده است‌، گفت: بنا به مطالعات انجام شده از سوی کارشناسان مختلف به ویژه مرکز پژوهش‌ها، نیاز به بیش از 900 هزار واحد مسکونی در سال اعلام شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 6میلیون خانوار ایرانی در شهرهای مختلف مستأجر هستند، گفت: تشکیل زندگی 12 میلیون جوان در شرف ازدواج با تهیه مسکن تعیین تکلیف خواهد شد این در حالی است که 156 رشته فعالیت اقتصادی به طور مستقیم و غیرمستقیم به حوزه ساختمان و مسکن ارتباط دارد.

وی با اعتقاد به اینکه مسکن به دلیل نداشتن برنامه تکلیفی از سوی دولت به یکی از چالش‌های مهم کشور تبدیل شده است، گفت: در حال حاضر اگر یک کارمند تمام حقوق ماهانه خود را پس‌انداز کند بیش از 35 سال زمان می‌برد تا بتواند یک پناهگاه برای خود تهیه کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مسکن به عنوان کالای مصرفی تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده و این امر سودادگری را رقم زده است، اضافه کرد: مطابق اصل 3، 31 و 44 قانون اساسی در رابطه با تثبیت بنیاد خانواده تولید مسکن انبوه و کنترل بازار سوداگری جهت رسیدگی به وضعیت وخیم حوزه مسکن ضروری است لذا کمیسیون عمران این طرح دو فوریتی را در دستور کار خود قرار داد.

حسینی ادامه داد: ارائه تسهیلات بانکی کم بهره، کم و کیف ارائه مجوز نظام مهندسی، تأمین تأسیسات زیربنایی و روبنایی، نحوه اخذ مالیات، تهیه مصالح ارزان قیمت، تکمیل باقی مانده مسکن مهر و ... در بیش از 15 جلسه رسمی کمیسیون عمران با حضور کارشناسان و با رویکرد استفاده از فناوری نوین مورد بررسی قرار گرفت و سپس طرح مذکور به صحن علنی ارجاع شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان از نمایندگان خواست با رأی به دو فوریت طرح جهش تولید و تأمین مسکن در جهت تسهیل تولید و توزیع مسکن قدم بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار