حال بد بورس در هفته سوم شهریور

تهران (‌پانا) - به جز رشد‌های اندک 10 هزار و 5 هزار واحدی بورس در روزهای نخستین این هفته به عنوان سومین هفته شهریور 99، شاخص کل بورس با افت 40 هزار واحدی و 37 هزار واحدی در روزهای بعد مواجه شد و در روز چهارشنبه به عنوان آخرین روز معاملات این بازار13 هزار واحد دیگر افت کرد؛ وضعیتی که نگرانی سهامداران خرد را بیشتر کرده است و با وجود حمایت و اظهارنظر مسئولانی چون مدیرعامل بورس و رئیس کل بانک مرکزی بازار به وضعیت آرامش نزدیک نشده است.

کد مطلب: ۱۱۲۱۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
حال بد بورس در هفته سوم شهریور

شاخص بورس در جریان معاملات روز شنبه، 15 شهریور بازار سرمایه با رشد 10هزار و 95واحدی در ارتفاع یک میلیون و 642هزار و 35واحدی به کار خود پایان داد و بیش از 10میلیارد و 183میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 11هزار و 892میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و 507هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

رشد 10هزار و 95واحدی شاخص بورس در معاملات روز شنبه

در جریان دادوستدهای روز شنبه 15 شهریور بازار سرمایه بیش از 10میلیارد و 183میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 11هزار و 892میلیارد تومان در بیش از یک‌میلیون و 507هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 10هزار و 95واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 642هزار و 35واحد قرار گرفت.

اسامی سهام بورس با بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مخابرات ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2میلیارد و 196میلیون ورقه به‌ارزش 4هزار و 600میلیارد تومان در 766هزار و 378نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 67واحد افت کرد و در ارتفاع 17هزار و 290واحد قرار گرفت.

در معاملات روز شنبه 15 شهریور، بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی تندگویان، بانک دی و ذوب‌آهن اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های سنگ‌آهن گهر زمین، پتروشیمی مارون و مدیریت انرژی امید تابان هور بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

بر این اساس سهامداران شرکت‌های مبین انرژی خلیج فارس، صنایع پتروشیمی کرمانشاه و پتروشیمی نوری در این روز بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های بانک سینا، صنایع کاشی و سرامیک سینا و عمران و توسعه فارس بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید: در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2میلیارد و 196میلیون ورقه به‌ارزش 4هزار و 600میلیارد تومان در 766هزار و 378نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 67واحد افت کرد و در ارتفاع 17هزار و 290واحد قرار گرفت.

در معاملات روز شنبه بازار سرمایه، سهامداران شرکت‌های توسعه مسیر برق گیلان، تولید برق ماهتاب کهنوج و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌های شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه، توکاریل و داروسازی تولید دارو بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

شاخص بورس روز یک شنبه 5 هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات روز یک شنبه بازار سرمایه با ثبت رشد ۵هزارواحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۶۴۷هزار واحد قرار گرفت.

در جریان دادوستدهای روز یک شنبه بازار سرمایه بیش از 10میلیارد و 6میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 11هزار و 594میلیارد تومان در بیش از یک‌میلیون و 413هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 5هزار و 847واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 647هزار و 855واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و گروه مپنا با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 747میلیون ورقه به‌ارزش 5هزار و 535میلیارد تومان در 568هزار و 276نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 48واحد رشد کرد و در ارتفاع 17هزار و 339واحد قرار گرفت.

در بازار روز یک شنبه 16 شهریور بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی سنگ‌آهن گهر زمین، پتروشیمی زاگرس و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت‌های بانک دی، پتروشیمی تندگویان و آهن و فولاد ارفع بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

بر این اساس سهامداران شرکت‌های قند نیشابور، خوراک دام پارس و صنایع پتروشیمی کرمانشاه بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های نوش مازندران، کارخانجات قند قزوین و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید: در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 747میلیون ورقه به‌ارزش 5هزار و 535میلیارد تومان در 568هزار و 276نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 48واحد رشد کرد و در ارتفاع 17هزار و 339واحد قرار گرفت.

سهامداران شرکت‌های مدیریت انرژی امید تابان هور، توسعه مسیر برق گیلان و کشت و صنعت شهداب ناب خراسان بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌های کشت و صنعت دشت خرمدره، بانک دی و توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

کاهش ۴۰ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات روز دوشنبه بازار

شاخص کل بورس روز دوشنبه برخلاف دو روز ابتدایی هفته، روندی نزولی به خود گرفت و بیش از ۴۰ هزار واحد کاهش یافت.

شاخص کل بورس با ۴۰ هزار و ۵۷۰ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۶۰۷ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۴۹۴۷ واحد کاهش به رقم ۴۳۶ هزار و ۸۴۵ واحد رسید.معامله‌گران ۶۴۱ هزار معامله به ارزش ۴۶ هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال انجام دادند.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه‌ گذاری غدیر، مخابرات ایران و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی این بازار گذاشتند و ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، سرمایه‌ گذاری شاهد، سایپا، صنعتی زرماکارون و بانک صادرات ایران نمادهای پربیننده این بازار بودند.

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۶۵ واحد کاهش رقم ۱۶ هزار و ۹۷۳ واحد را ثبت کرد.معامله‌گران این بازار ۵۸۹ هزار معامله انجام دادند که ۱۷ هزار و ۵۳۵ میلیارد ریال ارزش داشت.

پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول، بانک دی، پتروشیمی تندگویان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سهامی ذوب آهن اصفهان و شرکت آهن و فولاد ارفع نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر را روی فرابورس گذاشتند و پلیمر آریا ساسول، بانک دی، سهامی ذوب آهن اصفهان، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، پتروشیمی تندگویان، گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی و تولید برق ماهتاب کهنوج نمادهای پربیننده این بازار بودند.

کاهش قابل توجه حجم و ارزش معاملات در روز سه شنبه/ شاخص کل 37 هزار واحد ریزش کرد

شاخص بورس در جریان معاملات روز سه شنبه این هفته بازار سرمایه با ثبت افت بیش از ۳۷هزارواحدی، تا ارتفاع یک‌میلیون و ۵۷۰هزار واحد عقب‌نشینی کرد.

در جریان دادوستدهای روز سه شنبه 18 شهریور بازار سرمایه یک‌میلیارد و 204میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر یک‌هزار و 905میلیارد تومان در 222هزار و 855نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 37هزار و 145واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و 570هزار و 49واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی، ایران‌تایر و معدنی دماوند با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 9743واحد، کل (هم‌وزن) 4588واحد، قیمت (هم‌وزن) 3008واحد، آزاد شناور 50106واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم نیز به‌ترتیب 32675و 52781واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 652میلیون ورقه به‌ارزش 5هزار و 519میلیارد تومان در 326هزارنوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 305واحد افت کرد و در ارتفاع 16هزار و 667واحد قرار گرفت.

در روز سه شنبه این هفته بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول و سنگ‌آهن گهر زمین شد و در مقابل شرکت‌های برق و انرژی پیوندگستر پارس، صنعتی دوده‌فام و توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

شاخص بورس روز چهارشنبه 13 هزار واحد افت کرد

شاخص بورس در جریان معاملات روز چهارشنبه بازار سرمایه با ثبت افت ۱۳هزار واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۵۶هزار واحد قرار گرفت.

در جریان دادوستدهای روز چهارشنبه بازار سرمایه 8‌میلیارد و 250میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 10‌هزار و 649میلیارد تومان در یک میلیون و 786 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 13هزار و 684واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و 556هزار و 325واحد قرار گرفت.
بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، مخابرات ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شد و در مقابل شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، پتروشیمی پارس و معدنی و صنعتی چادرملو با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 3589واحد، کل (هم‌وزن) 5270واحد، قیمت (هم‌وزن) 3455واحد، آزاد شناور 23926واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم نیز به‌ترتیب 12142و 19005واحد افت کردند.
بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 681 میلیون ورقه به‌ارزش 3هزار و 81میلیارد تومان در 739هزارنوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 177واحد افت کرد و در ارتفاع 16هزار و 489واحد قرار گرفت.
در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی تندگویان و ذوب آهن اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی مارون و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

کاهش 86 هزار واحدی شاخص بورس در هفته دوم شهریور

شاخص بورس در هفته دوم شهریور با ۸۶هزار و ۸۴۲واحد کاهش روبرو شد. در هفته دوم شهریور، تعداد 33 میلیارد و 837میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش 435 هزار و 771میلیارد ریال در بیش از 4میلیون و 156هزار و 27دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب 16ف 27 و 27 درصد کاهش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد یک میلیون و 997هزار واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از 36هزار و 540میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با 5 درصد افت و 20درصد رشد همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به 14 شهریورماه با 86هزار و 842واحد کاهش، معادل 5 درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و 631هزار و 941واحد رسید.

شاخص بازار اول هم با 54 هزار و 41واحد کاهش در این مدت به رقم یک میلیون و 198هزار و 677 واحد و شاخص بازار دوم با 213هزار و 931واحد کاهش به عدد 3 میلیون و 276 هزار و 438واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با 4 درصد کاهش و شاخص بازار دوم با 6 درصد افت همراه شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار