رئیس کل دادگستری استان زنجان در دیدار مشاور سازمان زندانها در امور اشتغال بیان کرد :

اشتغال زایی زندانیان امری لازم و ضروری است

زنجان (پانا) - رئیس کل دادگستری استان زنجان بر اهمیت حرفه آموزی و اشتغال زندانیان تأکید کرد و افزود :از محاسن ایجاد اشتغال زندانیان می توان به عدم ورود مجدد زندانی به زندان ، جلوگیری از آسیب دیدن خانواده زندانیان و در نهایت به اقتصاد و معیشت خانواده زندانیان اشاره کرد .

کد مطلب: ۱۱۲۱۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
اشتغال زایی زندانیان امری لازم و ضروری است

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان زنجان حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار با مشاور سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در امور اشتغال ، ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در زمینه اشتغال زندانیان بر اهتمام ویژه برای اشتغال زندانیان تأکید کرد و گفت : اگر اشتغال زندانیان حل نشود، زندان به کانون اصلاح و تربیت تبدیل نخواهد شد.

وی افزود: اگر مایل هستیم زندانی مجددا به زندان برنگردد، باید موضوع حرفه آموزی و اشتغال زندانیان توجه شود.

عالیترین مقام قضایی استان زنجان ادامه داد: استانهایی که نرخ بیکاری در آنها بالاست ، آمار آسیب های اجتماعی هم به تبع آن بالا می باشد ، بنابر این اشتغال زندانیان نیازمند پیش زمینه هایی است که با تقویت بنیاد تعاون می توان به این امر دست پیدا کرد

صادقی نیارکی با بیان اینکه بنیاد تعاون زندانیان نبایستی نگاه تجاری و سود آوری نسبت به اشتغال زندانیان داشته باشد ،بلکه بایستی به نقش مهم بنیاد در زمینه حرفه آموزی و اشتغال زندانیان توجه داشته باشد .

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی تصریح کرد:دستگاه قضایی همکاری لازم در زمینه حرفه آموزی و اشتغال زندانیان با بنیاد تعاون زندانیان ودستگاههای مرتبط خواهد کرد .

وی اضافه کرد: اشتغالزایی زندانیان ، مشکلاتی از جمله فراهم نمودن فضا و اعتبار می باشد، اما باید تلاش کنیم ضمن ایجاد زیر سا ختها و جذب اعتبارات از ظرفیت موجود به نحو احسن استفاده کنیم.

در این دیدار شمس مشاور اشتغال سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از اقدامات دادگستری کل استان زنجان در جهت اشتغال و حمایت اززندانیان و خانواده های آنها تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار