ساخت فیلم های کوتاه تعزیه درکانون لقمان کاشمر

کاشمر(پانا)-مدیر کانون لقمان کاشمر از ساخت کلیپ های کوتاه تعزیه و شبیه خوانی درکانون لقمان کاشمر و نشر آن در فضای مجازی توسط انجمن هنرمندان کانون در محرم و صفرخبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
ساخت فیلم های کوتاه تعزیه درکانون لقمان کاشمر

عباسعلی شهابیان مدیر کانون لقمان گفت: به منظور حفظ میراث گذشته شهرستان در زمینه تعزیه خوانی و همچنین آشنایی بیشتر مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان وکودک با فرهنگ عاشورا با همکاری تعدادی از پیشکسوتان این سنت تاریخی و زیبا و نیز با استفاده از استعداد هنری دانش اموزان تصمیم گرفتیم که در ایام محرم و صفر که عملا گروه های نمایشی نمی توانند فعالیت طنز داشته باشند، تعدادی از متن های تعزیه را که برای دانش اموزان جذابیت بیشتری دارد، ساده نویسی کرده و در کلیپ های کوتاه در فضای مجازی منتشر کنیم.
وی افزود: بدون شک داستان های عاشورا جذابیت خاص خود را دارد ولی وقتی توسط دانش آموزان اجرا شود تاثیر گذاری بیشتری در مخاطبین خواهد داشت.
شهابیان گفت: سلامت دانش آموزان بسیار مهم است و به هیچ وجه نباید به خطر بیفتد اما با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و همچنین صاحب نظران فعالیت های پرورشی و هنری را نباید تعطیل کرد.
وی ادامه داد: اگر چه رعایت سخت گیرانه پروتکل های بهداشتی زحمت و هزینه ی زیادی دارد و موجب تاخیر و طولانی شدن تولید فیلم و حتی بعضی مواقع ناراحتی و انصراف بعضی از دوستان می شود، اما در عین حال ما سعی می کنیم با استفاده از فضای مجازی برای ارسال متن ها و رد و بدل کردن تمرین ها زمان تمرین حضوری گروهی و اجرا را به حداقل برسانیم.
شهابیان از علی گلچیان که از پیشکسوتان تعزیه خوانی در شهرستان است همچنین حامد ناصری، مجید مقدم و علی اصغر کلاه درازی به عنوان هنرمندانی که تاکنون با این گروه همکاری کرده اند نام برد‌.
وی گفت: دانش آموزان هنرمند فرزاد آسوده، محمد طاها حبیبی، سهیل جعفری، مصطفی کسنوی، امیرمحمد پوراسماعیل و محمد رضا عجمی با این گروه همکاری داشته اند و البته دانش اموزان دیگر نیز اعلام آمادگی کرده اند که با گروه همکاری کنندو با توجه به حجم مطالب سایر دانش اموزان شهرستان نیز در صورت علاقمندی می توانند ضمن ارسال پیام در فضای مجازی ویا تماس با شماره های ۵۵۲۲۰۳۹۲ و ۰۹۳۳۱۳۵۹۱۲۸به گروه بپیوندند تا در نوبت حضور در کانون جهت اجرا قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار