محمودزاده: ممنوعیت جذب بازیکن خارجی در تضاد با قوانین فیفا نیست

تهران (پانا) - مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران به اعتراض‌ها درباره ممنوعیت حضور بازیکن و مربی خارجی در فوتبال ایران پاسخ داد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
محمودزاده: ممنوعیت جذب بازیکن خارجی در تضاد با قوانین فیفا نیست

فریبرز محمودزاده در گفت و گو با سایت سازمان لیگ فوتبال ایراندر مورد مصوبه منع جذب مربی و بازیکن خارجی در لیگ برتر فصل آینده و اینکه برخی مدعی اند این مصوبه بر خلاف قوانین فیفاست گفت: با توجه به شکایت ها پرونده های متعددی که باشگاه های ایرانی در فیفا در چندین سال اخیر و ادوار مختلف لیگ داشته اند و این پرونده ها مشکلات متعددی برای فوتبال ایران در عرصه بین الملل ایجاد کرده و از سویی دیگر یکی از عوامل خدشه دار شدن وجهه فوتبال کشورمان در عرصه بین المللی است. هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران که ۴ مدیرباشگاه را در عضویت خود دارد بعد از بررسی های کارشناسی متعدد چنین تصمیمی را گرفت. و این مصوبه بعد از بررسی مجدد به تایید هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم رسید.
وی افزود: این مصوبه برای کاهش مشکلات انضباطی و مالی باشگاه ها در عرصه بین المللی و سامان دادن وضعیت موجود مصوب شده است و نظیر چنین تصمیم هایی در دیگر کشورها و لیگ های مختلف اتخاذ شده است. به طور مثال در لیگ های مختلف اروپایی در مورد جذب بازیکنان آسیایی و اروپایی مصوبه های متفاوتی دارند و فدراسیون فوتبال هر کشور براساس استانداردها و شرایط خود چنین قوانینی را تصویب می نماید همانطور که در کشورهای حوزه خلیج فارس مثل امارات جذب دروازه بان خارجی ممنوع اعلام شد.
مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ تصریح کرد: در فوتبال کشور خودمان نیز در سال های گذشته برای حمایت از باشگاه ها و بازیکنان در لیگ یک و لیگ های پایین تر جذب بازیکن خارجی ممنوع اعلام شد و فیفا به هیچ کدام از این مصوبات کشورهای اروپایی و آسیایی ایرادی وارد نکرد و آن را مخالف با قوانین خود ندانست و مصوبه اخیر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم مغایرتی با قوانین و مقررات فیفا ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار