سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

«شفافیت»، اعتماد عمومی را تثبیت و تقویت می‌کند

تبریز(پانا) -سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت شفافیت با الزام مدیران به پاسخگویی؛ امکان بروز فساد در نظام خدمات عمومی را کم کرده و اعتماد عمومی به نظام حاکم را تثبیت و تقویت می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۲۱۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
«شفافیت»، اعتماد عمومی را تثبیت و تقویت می‌کند

حسین فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به شعار محوری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پیوستن دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها به پویش ملی شفافیت، اظهار کرد: شفافیت تنها مسیر بازگشت به اعتماد عمومی، مشارکت ملی و زمینه نظارت مردم بر عملکرد دستگاه‌ها را فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به دعوت وزیر کار برای پیوستن به پویش ملی شفافیت گفت: شفافیت فضای نقد، گفت‌وگو و به کارگیری خرد جمعی را در اداره امور فراهم می‌کند.

وی گفت: شفافیت مانع استخدام غیرضروری شده و نیروی انسانی ناکارآمد را در سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کاهش می‌دهد.

فتحی با اشاره به آیین رونمایی از سامانه های شفافیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ۳۲ سامانه شفافیت شامل ۱۰ سامانه ستادی، ۱۸ سامانه مربوط به شستا و چهار سامانه در بخش‌های دیگر در این وزارتخانه راه‌اندازی شده است.

وی در بخش دیگری با بیان این‌که افزایش سهم شهرنشینی در دوره‌های اخیر ناشی از عواملی مثل تبدیل روستاهای بزرگ به شهرها و مهاجرت روستانشینان به شهرها است، خاطرنشان کرد: قانون حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به منظور تحقق اهداف سیاست‌ها با هدف ارتقاء تولیدی و ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق می باشد و تمهیدات این قانون برای مردمی شدن اقتصاد و ارتقاء سهم بخش خصوصی و تعاونی در اقتصاد کشور و همچنین تکمیل زنجیره ارزش افزوده فعالیت‌های اقتصادی برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و پایدار و صیانت از مشاغل می‌شود، نقش بسزایی دارد.

وی یادآور شد: سهم استان آذربایجان شرقی از این تسهیلات ۳٫۶ درصد از اعتبار کل کشور است و تاکنون مبلغ ۴۷۵ میلیارد تومان به استان اختصاص یافته است که برای ۳۹۳۹ طرح به مبلغ ۴۲۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

فتحی خاطرنشان کرد: سامانه دریافت گزارش برخط دریافت کنندگان تسهیلات پایدار روستایی از جمله سامانه شفافیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که بنا به تاکید وزیر به منظور تحقق نظارت مردمی و افزایش کارآمدی در سایت وزارت و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه سایر سامانه های شفافیت در اختیار مردم قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار