جایگزینی 12 کلاس پیش‌ساخته مجهز به امکانات کمک آموزشی با چادرهای عشایری در فارس

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس از جایگزینی چادرهای مدارس عشایری با ۱۲ کلاس پیش ساخته و مجهز به امکانات کمک آموزشی و ارسال به نقاط مختلف عشایری استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
جایگزینی 12 کلاس پیش‌ساخته مجهز به امکانات کمک آموزشی با چادرهای عشایری در فارس

فرهاد اسماعیلی در مراسم بارگیری و انتقال 12 کلاس پیش‌ساخته کانکسی به نقاط مختلف استان فارس، گفت: این کانکس‌ها تقریبا به تمامی تجهیزات روز کمک آموزشی، همچنین سیستم گرمایشی و سرمایشی، لپ‌تاپ، ویدیو پروژکتور و اینترنت مجهز هستند و جایگزین کلاس‌های چادری مدارس عشایری استان فارس می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: برای هر کانکس حدود ۱۲۰ میلیون تومان و جمعا حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به مناطق عشایری استان فارس هزینه شده است .

او با بیان اینکه، دانش‌آموزان گنج‌هایی هستند که می‌توانند تحولات عظیمی در جامعه بشری ایجاد کنند، گفت: وقتی چادرهای سفید در دشت‌ها و مراتع برپا شد، کسی تصور نمی کرد در آنجا کاخ دانایی برافراشته شود و این نبوده جز عشق معلمان که سر منشا آن نیز مرحوم بهمن بیگی عزیز بود که با عشق تمام معلمان عاشق را انتخاب و با نظارت پیاپی امر تعلیم و تربیت را دنبال می‌کرد.

اسماعیلی با تاکید بر اهمیت به کارگیری معلمان توانمند، دلسوز و عاشق، گفت: وظیفه اجتماعی و مسئولیتی، دینی و انسانی ما ایجاب می کند که به سرعت شکاف‌ها را برطرف کنیم و تجهیزات و امکانات کافی را در راستای تحقق عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان عشایری فراهم کنیم .

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان فارس نیز در این مراسم گفت: این کلاس‌های پیش ساخته به مدارس عشایری فسا، کازرون، نورآباد، فیروزآباد، فراشبند، قیروکارزین و داراب منتقل می‌شوند.

بهنام حیدری گفت: دانش‌آموزان کوچ رو در فصل زمستان از این کلاس‌های پیش ساخته استفاده می‌کنند و در فصل بهار و تابستان به دلیل کوچ عشای، دانش آموزان از کلاس‌های چادری استفاده خواهند کرد.

او با بیان اینکه تاکنون حدود یک سوم مدارس عشایری فارس مجهز به این کانکس‌ها شده‌اند، گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از دوازده هزار دانش‌آموز در ۷۶۰ مدرسه عشایری استان مشغول به تحصیل هستند .

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان فارس افزود: از این جمعیت دانش‌آموزی عشایری 4 هزار و 200 دانش‌آموز در دوره متوسطه اول و دوم مراکز شبانه‌روزی اشتغال به تحصیل دارند و مابقی نیز در مدارس ابتدایی عشایر سیار امر تعلیم و تربیت را دنبال می‌کنند.

او با اشاره به برگزاری مراسم بازگشایی مدارس برای دانش‌آموزان عشایر استان، گفت : این مراسم در روز 15 شهریورماه و همزمان با سراسر استان، در منطقه کوار برگزار شد.

حیدری ادامه داد: به دستورالعمل ابلاغی وزارت متبوع، با توجه به کم جمعیت بودن مدارس عشایری و تدریس در فضای باز مدارس، آموزش در مدارس عشایری ابتدایی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان فارس ادامه داد: همزمان با شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه، مراکز شبانه روزی نیز تعطیل شدند و به دلیل کوچ عشایر و لزوم رعایت دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی کرونا در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و سلامت دانش آموزان، تاکنون موفق به بازگشایی این مدارس نشده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار