مدارس استثنایی چه زمانی بازگشایی می‌شوند؟

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در رادیو گفت‌وگو اعلام کرد مدارس اسثثنایی در کشور نیز همزمان با دیگر مدارس بازگشایی شد اما حضور در مدارس اجباری نیست و براساس نظر والدین خواهد بود. 

کد مطلب: ۱۱۲۱۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مدارس استثنایی چه زمانی بازگشایی می‌شوند؟

سید جواد حسینی در برنامه صبح و گفت‌وگو گفت: بازگشایی مدارس براساس مصوبه ستاد ملی کرونا صورت گرفته است که این موضوع شامل مدارس عادی و مدارس استثنایی است. همزمان با بازگشایی مدارس ۱۶هزار مدرسه استثنایی و ۲۱ هزار مدرسه که دانش‌آموزان استثنایی در کنار دانش آموزان عادی تحصیل می‌کنند نیز بازگشایی شدند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد: مدارس کل کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شده‌اند اما حضور در مدرسه اجباری نیست بنابراین مدارس استثنایی نیز از این روند تبعیت می‌کنند. اکنون خانواده‌ها هستند که درخصوص حضور دانش آموزان در مدارس تصمیم گیری می‌کنند.

وی عنوان کرد: در همه نقاط کشور مدارس عادی و استثنایی باز شده‌اند و کادر آموزشی نیز در مدارس حضور دارند. در مدارس پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل اجرا می‌شود و در مدارسی که از جمعیت بیشتری برخوردار هستند نیز حضور دانش آموزان به صورت زوج و فرد شده است.

حسینی با بیان اینکه شبکه شاد با ظرفیت بالا درحال فعالیت است، گفت: به این شبکه ظرفیت‌های صوتی و تصویری تعاملی اضافه شده است. همچنین مدرسه تلویزیونی نیز فعالیت خود را آغاز کرد که جدیدا به برنامه‌های این شبکه زبان اشاره برای دانش آموزان استثنایی نیز اضافه شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: ارسال درس آموز‌ها و خودآموزها نیز برای دانش آموزان اجرا می‌شود. شبکه شاد یک پلتفورم امن برای دانش آموزان است تا خانواده‌ها دیگر نگرانی آسیب‌های فضای مجازی را نداشته باشند. اطلس یادگیری در آموزش و پرورش براساس شرایط امروز کشور باتوجه به شیوع بیماری کرونا تدوین شده است که در این اطلس روش‌های ترکیبی آموزشی مورد توجه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار