تعامل با «گاندو» به مردم سیستان و بلوچستان آموزش داده می شود

علت رفتارهای پرخطر تمساح پوزه کوتاه چیست؟

زاهدان(پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اعلام کرد گاندو، محور آموزش های جوامع محلی در جنوب استان است که در قالب برنامه های گسترده و جامع توسط محیط بانان و کارشناسان محیط زیست برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۱۲۱۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تعامل با «گاندو» به مردم سیستان و بلوچستان آموزش داده می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان اظهار کرد: با توجه به وقوع چندین اتفاق ناگوار برای کودکان روستاهای میزبان گاندو که با وجود آموزش های داده شده رخ داد، محیط زیست استان در قالب یک برنامه گسترده و جامع با اعزام تیم های محیط بانی و کارشناسی در مناطق مختلف نزدیک به زیستگاههای گاندو شروع به آموزش جوامع محلی کرده است.

وی ادامه داد: تیم های کارشناسی و محیط بانی این اداره کل بصورت چهره به چهره و با تشکیل جمع های کوچک در محله ها و کنار آبگیرها و رودخانه و هر جایی که بومیان حضور دارند آموزش های لازم را ارائه می دهند.
مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: تغییر رفتارهای گاندو بر اثر بارش های انجام شده و آبگیری تعداد زیادی از آبگیرها و برکه های منطقه برای توسعه قلمرو زیستی، پیدا کردن غذا و حفاظت از تخم ها و نوزادان گاندوها از عمده ترین دلایل رفتارهای پرخطر و تهاجمی این گونه است.
وی تصریح کرد: این اداره کل برنامه های متنوع آموزشی، اطلاع رسانی، استفاده از ظرفیت های همیاران بومی، دیدار با ریش سفیدان، امامان جمعه و جماعت، توزیع اقلام آموزشی، نصب تابلوهای هشدار دهنده و ... را در کنار برنامه های آموزشی چهره به چهره در دست انجام دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار