حسینی خبر داد:

تدوین شیوه نامه اجرایی بسته تحولی توسعه مشارکت‌ها، کاهش تمرکز و اجتماعی شدن

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای راهبردی توسعه مشارکت‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد شیوه نامه اجرایی بسته تحولی مشارکت‌ها، کاهش تمرکز و اجتماعی شدن در دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی تدوین و به زودی اجرایی می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۲۱۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تدوین شیوه نامه اجرایی بسته تحولی توسعه مشارکت‌ها، کاهش تمرکز و اجتماعی شدن

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با اعلام این خبر اظهار کرد: مشارکت درون سازمانی شامل مشارکت معلمان، مدیران، کارشناسان، بازنشستگان، مدارس، ادارات آموزش و پرورش، اولیا و دانش‌آموزان است و مشارکت برون سازمانی نیز شامل مشارکت صاحبنظران، دستگاه‌های دولتی و عمومی و سازمان‌های مردم نهاد در امر ارتقای آموزش و پرورش استثنایی است.

معاون وزیر با بیان برنامه‌های درون سازمانی مشارکت ذینفعان افزود: پارلمان مجازی معلمان، مشارکت اولیا در قالب پارلمان مشورتی اولیا، طرح جام، نظام تصمیم گیری از مدرسه تاستاد، شبکه سازی انجمن‌ها و تشکل‌های اجتماعی و علمی معلمان، حضور نمایندگان معلمان در کارگروه‌ها، طرح گروه بندی حرفه‌ای معلمان، مدرسه یاری اولیا، مشارکت پیشکسوتان، طرح گنجینه‌های مدیریتی مشارکت استانها، مشارکت دانش آموزان در قالب پارلمان دانش آموزان با نیازهای ویژه، مشارکت مدیران و مدارس و کارشناسان از برنامه‌های دورن سازمانی جلب مشارکت ذینفعان آموزش وپرورش است.

وی با بیان اینکه معلمان رکن اصلی نظام تعلیم تربیت هستند اظهار کرد: در طرح گروه بندی حرفه‌ای معلمان، فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش استثنایی به یازده گروه معلمان مشاور و مددکار، معلمان توانبخش، معلمان هنرمند، معلمان نویسنده و پژوهشگر، معلمان ورزشکار، معلمان حقوقدان، معلمان مهندس، معلمان پزشک و مراقب سلامت، معلمان مسئول، معلمان مبتکر و کارآفرین و معلمان نیکوکار تقسیم شده و از دانش و تجربیات آنان به نحو مطلوب استفاده خواهد شد.

وی افزود: شیوه نامه فعالیت پارلمان مشورتی اولیا و مربیان سازمان آموزش و پرورش استثنایی به صورت مجازی و واقعی نیز تدوین شده است و با راه‌اندازی میزهای یاوری در مدارس، اولیا بیشتر در امور مدرسه مشارکت خواهند داشت.

وی گفت: در راستای مشارکت اولیا در قلمروهای مختلف نظیر هنر یار، سلامت یار، مدرسه یار و فن یار، شیوه نامه طرح مدرسه یاری اولیا در قالب بسته تحولی توسعه مشارکت‌ها تدوین شده است.

معاون وزیر در تبیین طرح‌های جلب مشارکت های برون سازمانی اظهار کرد: مشارکت دستگاه‌های دولتی در قالب طرح ۱۰۰ دبیرخانه ۱۰۰ مدرسه، طرح حامی، طرح مدرسه سازی تخصصی دستگاه‌های دولتی، گسترش کمی و کیفی مدارس ومراکز غیردولتی تعریف شده است.

وی گفت: در راستای اجرایی شدن طرح ۱۰۰ دبیرخانه ۱۰۰ مدرسه در هر استان برای سال اول بین پنج تا ده سازمان شناسایی شده و دبیرخانه فعالیت‌های مشترک با آن سازمان در یک مدرسه دخترانه و پسرانه مستقر خواهد شد.

وی افزود: توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد درقالب شبکه سازی، توسعه موضوعی، توسعه قشری، توسعه منطقه‌ای، نظامنامه تعامل و توانمندسازی نیز از جمله برنامه‌های توسعه مشارکت در بخش برون سازمانی است.

حسینی در پایان گفت: بر اساس شیوه نامه اجرایی توسعه مشارکت‌ها در سال جاری و در قالب پارلمان مجازی و واقعی معلمان ۳۰ درصد مشارکت معلمان افزایش خواهد یافت، نظارت همتا در ده درصد مدارس اجرایی می‌شود، طرح مدرسه یاری منجر به ۳۰ درصد مشارکت اولیا خواهد شد، 70درصد دانش‌آموزان یک نقش و یک تشکل باید داشته باشند و حداقل ۵۰ درصد مدارس باید یک سرود داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار