انجام بیش از 20 هزار مورد آزمایش سرپایی کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گیلان

رشت (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از انجام بیش از 20 هزار مورد تست کرونا از مراجعین سرپایی مراکز خدمات جامع سلامت، خبر داد. 

کد مطلب: ۱۱۲۱۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
انجام بیش از 20 هزار مورد آزمایش سرپایی کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه بیماران در صورت ابتلا به بیماری کرونا تحت پوشش خدمات مراقبتی و دارویی مراکز خدمات جامع سلامت قرار می گیرند، گفت: در صورت نیاز به خدمات تخصصی و تصویربرداری، بیماران به سطح بالاتر ارجاع و در صورت نیاز به خدمات بستری به مراکز بیمارستانی انتقال داده می شوند.

دکتر آبتین حیدرزاده: آزمایش طبی ویروس کرونا بر روی شهروندان بطور معمول در بین افراد مراجعه کننده با علائم مشکوک تنفسی، افراد با بیماریهای زمینه‌ای و شهروندان با سن بالای 60 سال در معرض خطر گرفته می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر 44 مرکز خدمات جامع سلامت در ساعات صبح و بعدازظهر به طور ویژه به مراجعین سرپایی مشکوک و مبتلا به بیماری کووید ۱۹ خدمات رسانی می کنند خاطر نشان کرد: از این تعداد 3 مرکز در شهر رشت فعال و سایر مراکز در دیگر شهرستان های تحت پوشش دانشگاه به مراجعین خدمات ارائه می دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: شهروندان در صورت بروز علائم پیش از هر اقدامی با سامانه 4030 تماس گرفته تا در خصوص پیشگیری از ابتلا به کرونا، تشخیص و درمان و دریافت مشاوره روانی و تغذیه ای آگاهی های لازم را کسب نمایند.

دکترحیدرزاده، شستشوی مداوم دستها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک را بهترین راهکار در پیشگیری از بیماری کرونا عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار