تحصیل بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ دانش آموز در ۲۳۳ مدرسه عشایری خراسان رضوی

مشهد(پانا)- زنگ بازگشایی مدارس عشایری خراسان رضوی امروز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان و نیز مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و امور عشایر وزارت آموزش و پرورش نواخته شد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ دانش آموز در ۲۳۳ مدرسه عشایری  خراسان رضوی

قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش استان در مراسم نواختن زنگ مهر مدارس عشایری استان در شهرستان تربت جام با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) که عشایر ذخایر انقلاب اسلامی هستند،عنوان کرد: ۶٨٠ همکار فرهنگی کار تعلیم و تربیت بیش از ٧ هزار ٨٠٠ دانش آموز عشایر را در ٢٣٣ آموزشگاه عشایری سطح استان برعهده دارند.

وی افزود: نواختن زنگ مهر مدارس عشایری در استان نشان از توجه ویژه آموزش و پرورش خراسان رضوی به تعلیم و تربیت این دانش آموزان است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی عدالت آموزشی را زیربنای عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی دانست و بر همین اساس این مهم را نیز به عنوان یکی از اولویت های اصلی آموزش و پرورش استان برشمرد و یادآور شد: فعالیت ۴٠٠ مدرسه شبانه روزی و همچنین فعالیت ٢٠ آموزشگاه با تنها ٢ دانش آموز در سطح استان در راستای توسعه عدالت آموزشی می باشد.

خدابنده همچنین خاطر نشان کرد:در راستای برنامه توسعه متوازن، حدود ۴٣ درصد دانش‌آموزان متوسطه استان به منظور توسعه مهارت آموزی در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول تحصیل هستند.

وی در پایان رعایت پروتکل های بهداشتی در بازگشایی مدارس را به عنوان یک اصل برشمرد و گفت: در سال تحصیلی جاری علاوه بر کلاس های حضوری و فعالیت دانش آموزان در شبکه شاد، درس نامه هایی تهیه شده است که در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار