۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی و مبلغ یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره جهت تولید واشتغال روستایی به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص می یابد

یاسوج (پانا) - در نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور مقرر  شد مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی در مرحله اول و مبلغ ۱۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره جهت تولید واشتغال روستایی به استان تخصیص یابد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی  و مبلغ یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره جهت تولید واشتغال روستایی به کهگیلویه و بویراحمد  اختصاص می یابد

به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، کریمی نژاد مدیرکل روستایی و امور شوراهای استانداری، روشنفکر نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون و حجت الاسلام موحد نماینده شهرستان های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی، کلانتری را در این دیدار همراهی کردند.

حسین کلانتری هدف از این دیدار را طرح مشکلات مناطق روستایی و کم برخوردار استان برشمرد و گفت: انتظار می رود جهت اجرای پروژه های عمرانی در فصل راه، آب، فرهنگی، آموزش و پرورش، تولید و اشتغال روستایی مناطق محروم و کم برخوردار استان اعتبار ویژه ای تخصیص داده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اقدامات انجام شده و نیاز های اعتبارات تکمیلی پروژه های مناطق مورد اشاره پیشنهاداتی مطرح کرد و از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم روستایی خواستار توجه بیشتر به مناطق روستایی و عشایری استان شد.

او خواستار نشست مشترکی با حضور استاندار، مجمع نمایندگان استان با جهانگیری معاون اول ریاست جمهور و وزرای ذیربط در دفتر معاون اول در خصوص بررسی مشکلات مناطق روستایی و کم برخوردار و اختصاص اعتبارات و تسهیلات مناسب تر به استان شد که مورد استقبال دکتر امید قرار گرفت.

کلانتری تاکید کرد: می طلبد در این نشست به صورت خاص مشکلات برخی مناطق روستایی استان در ۹ شهرستان به ویژه مناطق زیلایی، دیشموک، بیدانجیر چرام، پیچاب باشت و سایر مناطق محروم استان مورد بررسی قرار گیرد.

او با اشاره به هنر دست زنان استان و تولیدکنندگان فرش خواستار حمایت جدی از تولید کنندگان گلیم و فرش در مناطق مختلف استان شد.
نماینده ارشد اجرایی دولت در استان با اشاره به اینکه ۴۰ درصد مردم استان در مناطق روستایی ساکن هستند، گفت: توسعه روستاها یک خط مشی مناسب جهت دست یافتن به توسعه پایدار است.
استاندار از توجه ویژه دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مناطق روستایی و عشایری قدردانی کرد و گفت: تسریع در روند اجرای طرح‌های روستایی و کمک به این مناطق از اولویتهای مهم دولت است.
کلانتری با تاکید بر اینکه پیشرفت و تخصیص اعتبار به روستاها موجب ماندگاری مردم در این مناطق می شود، بیان کرد: تسریع در روند اعطای تسهیلات اشتغال روستایی یک ضرورت انکارناپذیر است و این مهم موجب ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت و ایجاد حاشیه نشینی خواهد شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ضمن تشکر از پیگیری ها و ارایه مشکلات و دغدغه های استان توسط استاندار، عنوان کرد: در حال حاضر محدودیت ها و تنگناهای اعتباری در سطح کشور وجود دارد.

او تاکید کرد: برای رفع مشکلات مردم استان کهگیلویه و بویراحمد همگام با مسئولان استان تلاش می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار