نشست اصحاب رسانه با مدیریت آموزش وپرورش ابرکوه در سال تحصیلی جدید

ابرکوه (پانا) - نشست خبری اداره آموزش پرورش با حضورمحمدعلی کریمی مدیرآموزش و پرورش ابرکوه و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نشست اصحاب رسانه با مدیریت آموزش وپرورش ابرکوه در سال تحصیلی جدید

در ابتدای این نشست کریمی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابرکوه در پاسخگویی به سوالات خبرنگاران گفت: سال تحصیلی جدید از 15 شهریور ماه آغاز شده واختیار ویژه ای به مدیران مدارس داده شده که با شورای مدرسه و انجمن اولیاء ومربیان تصمیمات آموزش دانش آموزان رابسته به شرایط اتخاذ کنند.

مدیر آموزش و پرورش ابرکوه گفت: هزار و ۴۰۰ کلاس درس در ۱۱۰ مدرسه این شهرستان با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برای حضور ۱۰ هزار نفر دانش آموز در این شهرستان تجهیز شده است .

محمدعلی کریمی با تشکر از اولیاء دانش آموزان ، معلمان و همراهی اعضای ستاد مقابله با شیوع کرونا ، افزود: مدارس با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در مناطق شهری و روستایی با هدف مقابله با ویروس کرونا و ارتقای سلامت دانش آموزان و معلمان پذیرای دانش آموزان شد.

وی اظهار کرد: در مدارس ارائه آموزش های پیشگیری وتمامی دستورالعمل های لازم از قبیل نحوه شست و شوی دست ها ، ضدعفونی روزانه مدارس، تحویل ماسک و مواد ضدعفونی کننده به مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

محمدعلی کریمی افزود: تمامی مدارس مناطق شهری و روستایی با هدف مقابله با ویروس کرونا و ارتقای سلامت دانش آموزان و معلمان به صورت مداوم ضدعفونی می شود.

حضور دانش آموزان با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری در مدارس

وی ادامه داد: مدارس پرجمعیت با تراکم بالا متناسب با شرایط مدرسه و مساحت کلاس درس با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای حضور دانش آموز ان در نظر گرفته شده .

کریمی اظهارکرد: فاصله گذاری اجتماعی براساس حداقل یک و نیم تا ۲ متر با گروه بندی روزهای زوج و فرد به صورت حضوری و غیرحضوری انجام می شود .

وی بیان کرد: زمان آموزش براساس برنامه هفتگی هر زنگ در ابتدایی ۲۵ دقیقه در متوسطه اول و دوم و فنی و حرفه ای ۳۵ دقیقه است .

حضور هزار دانش آموز کلاس اولی در ۶۴ مدرسه

مدیر آموزش و پرورش آموزش ابرکوه تاکید کرد : امسال با وجود بیماری کرونا 1000 دانش آموز کلاس اولی ثبت نام شدندکه همزمان با بازگشایی مدارس جشن کلاس اولی ها نیز با حضوراین هزار نفر در ۶۴ مدسه ابتدایی برگزارشد.

اتصال ۱۰۰ درصد مدارس ابرکوه به شبکه شاد

کریمی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد مدارس شهرستان و ۹۸ درصد دانش آموزان به شبکه شاد متصل هستند ، یادآور شد : با توجه به برنامه‌ریزی ‌هایی انجام شده به زودی توزیع سیم کارت‌های طرح شاد برای دانش آموزان آغاز می شود و سیم کارت‌های دانش‌آموزی تنها برای استفاده دانش آموزان از طرح شاد است که به آن دسترسی خواهند داشت .

وی با اشاره به اینکه شاد ،شبکه رسمی در فضای مجازی آموزش و پرورش است، افزود: مدیران ، معلمان و دبیران ‌بایستی تدابیری اتخاذ کنند تا دانش آموزان با افت تحصیلی مواجه نشوند و در وضعیت بحرانی زمینه را در شبکه شاد برای دانش آموزان فراهم کنند.

در پایان کریمی گفت: اصل آموزش در وضعیت زرد و سفید به صورت حضوری است، اما آن چیز که مشخص است باید کل محتوای درسی تدریس شود حال به صورت حضوری یا مجازی و مسؤلیت اصلی تدریس با مدیران و معلمان است .وتمامی تلاش ما این است که با همکاری وهمدلی اولیاء، دانش آموزان کمترین دغدغه را در رابطه با آموزش داشته باشند.

.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار