نماینده ولی فقیه در استان یزد: اخلاق مداری و اخلاق محوری مهمترین رویکرد حوزه های علمیه است

یزد(پانا) - نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به ضرورت ترویج اخلاق مداری در جامعه گفت: اخلاق مداری و اخلاق محوری مهمترین رویکرد حوزه های علمیه است. آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در آیین افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه استان یزد اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در حوزه های علمیه اخلاق مداری و اخلاق محوری است.

کد مطلب: ۱۱۲۱۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه در استان یزد: اخلاق مداری و اخلاق محوری مهمترین رویکرد حوزه های علمیه است

وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) در صحبت های خود علاوه بر رعایت اخلاق مداری، انجام آن را به همه توصیه کرده اند گفت: این موضوع به حدی مهم است که امام حسین(ع) آن را به عنوان یکی از پایه های اصلی حرکت خود معرفی کردند و ما هم باید اخلاق مداری را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: حرکت و تلاشی که ما می کنیم باید برای نجات انسان ها از ذلت و دوری از خدا باشد و سعی کنیم که همه افراد را به سمت مسیر الهی هدایت کنیم.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه همه ما باید در تمام امور خود تنها رضای خدا را مد نظر قرار دهیم افزود: اگر ما امام حسین(ع) را الگوی خود قرار دهیم و تلاش کنیم در این مسیر حرکت کنیم، قطعا خداوند هم کمک می کند که موفقیت کسب کنیم.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در درس خواندن به ویژه در حوزه های علمیه روش مطالعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: اینکه ما از روی متون بخوانیم و حفظ کنیم هیچ کارایی ندارد.

وی ادامه داد: اینکه بدانیم از کجا شروع کنیم، به چه صورتی بخوانیم و چه چیزهایی را مورد توجه قرار دهیم اهمیت بسیاری دارد و می تواند مسیر مطالعه و کسب علم ما را تغییر دهد.

رئیس شورای مرکزی حوزه های علمیه استان یزد با بیان اینکه تفکر و تعقل دو اصل بسیار مهم در مطالعه و یادگیری علم است گفت: در بحث پژوهش هم باید دقت کنیم که پژوهش های ما به سمت مسائل مورد نیاز و ضروری جامعه و کشور هدایت شود.

ناصری یزدی با انتقاد از اینکه متاسفانه امروز بسیاری از پژوهش های کشور ما در تاقچه ها و قفسه کتابخانه ها خاک می خورد و هیچ زمانی به مرحله عمل وارد نمی شود گفت: اگر پژوهش های ما بر اساس موضوعات مورد نیاز جامعه باشد و مسئولان هم پژوهش را اولویت خود داشته باشند، قطعا دیگر در پژوهش ها برای بایگانی در قفسه ها تولید نمی شود.

ناصری یزدی با بیان اینکه افزایش نشست های مباحثاتی و مشورتی بین طلاب و اساتید حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: تدریس هم یکی دیگر از مواردی است که باید به طلاب آموزش داده شود و در سطوح سه به بالا، زمینه تدریس پایه های پایین تر برای طلاب فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار