سرپرست وزارت صنعت خبر داد

آمادگی شرکت ملی مس برای تامین کود فسفاته کشاورزان

تهران (پانا) - سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست مشترک با وزیر جهاد کشاورزی، از آمادگی شرکت ملی صنایع مس ایران برای تامین کود فسفاته مورد نیاز کشاورزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی شرکت ملی مس برای تامین کود فسفاته کشاورزان

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، جعفر سرقینی افزود: شرکت ملی صنایع مس ایران پروژه های بسیار بزرگی را در دست اجرا دارد که تامین کود فسفاته مورد نیاز بخش کشاورزی را نیز می‌تواند با توجه به فسفات وارداتی و ذخایر فسفات کشور انجام دهد.

وی گفت: تامین کود سوپر فسفات ساده(ssp) در قالب یک بسته می‌تواند با تامین مواد اولیه لازم و خاک مورد نیاز در دستور کار تولید قرار بگیرد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه درخصوص ثبت سفارش نهاده‌های دامی، بیان‌داشت: در این خصوص با هماهنگی وزیر جهاد کشاورزی آمادگی داریم که جمع‌بندی نقاط مشترک را در راستای تامین منافع عمومی مردم و کشور و تسهیل امور به اطلاع معاون اول رئیس جمهوری برای انجام هرگونه اقدام مقتضی برسانیم.

وی با اشاره به موضوع صادرات محصولات کشاورزی در اوراسیا گفت: از سازمان توسعه تجارت ایران خواسته‌ایم تا نماینده وزارت جهاد کشاورزی را در کمیسیون‌ها، جلسات و مذاکرات مشترک شرکت بدهد.

سرقینی با اشاره به برخی ممنوعیت‌های صادراتی در حوزه جهاد کشاورزی، اضافه‌کرد: برخی تصمیمات با توجه به شرایط و اقتضائات زمانی و در نظر گرفتن منافع کشور انجام می‌شود که اعمال برخی محدودیت‌ها برای صادرات محصولات کشاورزی نیز از آن جمله است؛ در این موضوع نیز آماده همکاری و هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی داریم.

بازگشت ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی

سرپرست وزارت صنعت تاکیدکرد: ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی همچون ارز صادرات فولاد، مس و غیره باید به چرخه کشور بازگردد.

سرقینی همچنین با اشاره به تشکیل شورایی برای پیگیری امور مربوط به تجارت زعفران، گفت: مسائل مربوط به صادرات در شورای ملی زعفران مورد بررسی قرار می‌گیرد که نماینده جهاد کشاورزی نیز باید در این جلسات شرکت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار