توضیحات رئیس سازمان پژوهش درباره موضوع حذف تصویر قرآن کریم در یکی از کتاب‌های درسی

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در مراسم تقدیر از کارکنان نمونه سازمان، درباره موضوع اخیر رسانه‌ای درباره حذف تصویر قرآن کریم در تصویر یکی از کتب درسی توضیح داد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات رئیس سازمان پژوهش درباره موضوع حذف تصویر قرآن کریم در یکی از کتاب‌های درسی

حسن ملکی در مراسمی که بعدازظهر امروز یک شنبه 16 شهریورماه 99 در مدرسه تاریخی دارالفنون با هدف تقدیر از کارکنان برگزیده سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد با مروری بر فعالیت‌های سازمان پژوهش گفت: امروز کتاب‌های راهنمای درسی در مواجهه با وضعیت قرمز و زرد که با کمک شما تولید شده است رونمایی خواهد شد و من دیروز آن را خدمت وزیر ارائه کردم. باید توجه داشته باشیم که انشالله مدتی بعد باید به فکر ارزیابی این کارها باشیم تا ببینیم چه میزان جوابگوی نیازها بوده‌اند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در اجلاس روسای آموزش و پرورش که هفته گذشته برگزار شد اظهار کرد: بعضی از این فرمایشات ایشان مستقیما به ما مربوط می‌شود که انشالله در بخش‌های مختلف تالیف کتاب‌های درسی پیگیری خواهیم کرد.

ملکی درباره شبکه ملی رشد گفت: امروز با همت همکاران و مدیریت آقای محمدی شبکه ملی رشد بالا آمده و قابلیت آن را دارد که بخش بزرگی از محتوای تولید شده را درخود نگاه دارد و در اختیار مصرف کنندگان باشد.

وی افزود: شبکه ملی رشد باید به گونه‌ای باشد که هیچ کس دست خالی از آن بازنگردد. ما امسال والدین را به شبکه رشد دعوت کردیم مبادا خانواده دانش‌آموزان با علاقه مراجعه کنند و دست خالی برگردتد.

رئیس سازمان پژوهش در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به کارکنان سازمان گفت: راهنماهای برنامه درسی تحولی در بهمن ماه ۹۹ میثاق من با همکاران حوزه کتاب‌های درسی نطری و فنی حرفه‌ای و دفتر دفتر فناوری خواهد بود. اگر این انجام شود یعنی تا مهر ۹۹ شاید بتوانیم ۲۰ درصد بسته‌ها را آماده کنیم و حدود ۸۰ دزصد از کتاب‌های درسی هنوز عمر دارند.

کتاب درسی، موجود قدرتمندی است

ملکی سپس به موضوع روزهای اخیر در فضای رسانه‌های مجازی درباره حذف شدن عکس قرآن در صفحه‌ای از یک کتاب درسی اشاره کرد و گفت: دیدم عکسی از کتاب درسی امسال را با همان تصویر در سال گذشته مقایسه کردند. ظاهرا در یک تصویر قرآنی در بالای کمد در تصویر بوده که در کتاب سال جدید آن تصویر را برداشته بودند و به جایش مثلا یک گلدان گذاشتند. این درحالی است که در همین کتاب تصاویر متعدد از قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و صحیفه نور و ... وجود دارد. حال این منتقد این‌همه را ندیده و همین یک تصویر را دیده و آن را ربط داده است به سند 2030. آخر برادر این چه مقایسه‌ای بود؟!

وی اضافه کرد: می‌خواهم بگویم کتاب درسی، موجود قدرتمندی است. گاه باعث می‌شود ارتش دو کشور مقابل هم صف‌آرایی کنند. نمونه‌اش اختلاف با رژیم آل سعود است که ما دوخط درباره کشته شدن حجاج در کتاب درسی نوشتیم آنها این را دیدند به ما اعتراض کردند. استکبار یک جور از این استفاده می‌کند و جمهوری اسلامی هم برای اهداف متعالی‌اش از آن استفاده می‌کند.

هفته پژوهش باید در سازمان پژوهش سروصدایی داشته باشد

وی در ادامه به محتوا در دوره پیش دبستانی پرداخت که در بیانات رهبری نیز به آن اشاره شده بود و گفت: ما باید برای دوره پیش از دبستان در کشور چاره جویی کنیم. وضع ما در این بخش تعریفی ندارد. همانطور که حضرت آقا اشاره کردند که محتوا در مهدکودک‌ها رهاست، به نظر من هم رهاست. ما باید با مسئولیت تمام وارد این حوزه شویم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هفته پژوهش در پیش است و خوب نیست در هفته پژوهش در سازمان سکوت باشد. شما به ما پیشنهاد و ایده بدهید تا هفته پژوهش پرباری داشته باشیم. هفته پژوهش باید در سازمان پژوهش سروصدایی داشته باشد.

در پایان سخنرانی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، از تعدادی از کارکنان نمونه سازمان با اهدای لوح تقدیر و هدیه تقدیر و در آخرین مرحله مراسم نیز از 4 جلد کتاب راهنمای درسی ویژه مناطق کرونایی و کتاب معارف انقلاب اسلامی رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار