نگاهی به گزینه‌های سرمربیگری استقلال در لیگ قهرمانان آسیا؛ این نیمکت خطرناک است

تهران (پانا) - استقلال قرار است از هفته آینده در لیگ قهرمانان آسیا دیدارهای مرحله گروهی را انجام دهد، اما هنوز تکلیف نیمکت این تیم مشخص نشده است.

کد مطلب: ۱۱۲۰۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
نگاهی به گزینه‌های سرمربیگری استقلال در لیگ قهرمانان آسیا؛ این نیمکت خطرناک است

زمانی که پنالتی چهارم استقلال در جدال نیمه نهایی جام حذفی مقابل پرسپولیس تبدیل به گل شد و این تیم با کنار زدن رقیب سنتی به فینال جام حذفی رسید، هواداران استقلال شادترین تماشاگران فوتبال در ایران و شاید در آن لحظات در جهان بودند. اما این شیرینی 24 ساعت هم طول نکشید و با انتشار خبری از سوی سایت ایتالیایی توتو مرکاتو مبنی، تلخ‌ترین روزهای سال 99 برای استقلالی‌ها با اقدام آماتور سرمربی‌شان آغاز شد.

پس از انتشار خبر مذاکره مدیران باشگاه استقلال با آندره‌آ استراماچونی برای بازگشت به این تیم، فرهاد مجیدی درست در ساعاتی که هواداران این تیم سرمست از پیروزی در دربی بودند، با انتشار متنی تند و تیز در اینستاگرامش از سرمربیگری تیم استعفا کرد تا سرمربی جوان و کم تجربه استقلال که یک شبه راه صد ساله را رفت و با کمترین تجربه به نیمکت این تیم رسید، با دست خودش حاشیه را مهمان تیمی کند که قرار بود در فینال جام حذفی شرکت کند.

هر چند مجیدی با وساطتت بازیکنان بزرگ تیم دو روز پس از استعفای اینستاگرامی به تمرین برگشت تا در فینال جام حذفی روی نیمکت بنشیند، اما حاشیه‌ها همچنان ادامه داشت و کار به شکلی پیش رفته بود که پیش از برگزاری دیدار با تراکتور در فینال جام حذفی، جدایی فرهاد مجیدی از استقلال مسجل شده بود و با چنین شرایطی استقلال در فینال شکست خورد تا در حسرت جام بماند و البته اسطوره آبی‌ها هم نیمکت این تیم را از دست بدهد.

استراماچونی غایب قطعی در لیگ قهرمانان آسیا

درست دقایقی پس از شکست استقلال در فینال جام حذفی، کانال تلگرامی رسمی باشگاه استقلال با انتشار خبری مدعی شد که این باشگاه در تلاش است تا زمینه را برای بازگشت آندره‌آ استراماچونی به این تیم فراهم کند، خبری که ساعتی بعد توسط مسئولان سازمان لیگ به صورت قاطع رد شد و آنها تاکید کردند که قرارداد استراماچونی با استقلال فسخ شده و به علت ممنوعیت عقد قرارداد با بازیکنان و مربی خارجی در فصل جدید لیگ برتر، امکان بازگشت استراماچونی به استقلال فراهم نیست.

تلاش مدیرعامل باشگاه استقلال که پیش از این معاون مسعود سلطانی‌فر در وزارت ورزش بوده و ارتباط خوبی با وزیر ورزش و جوانان دارد، برای بازگشت استراماچونی و پیدا کردن راهی برای عبور از قانون ممنوعیت استفاده از خارجی‌ها در فوتبال ایران، همچنان ادامه دارد اما فارغ از اینکه این تلاش‌ها نتیجه خواهد داد یا خیر، یک نکته قطعی است: حتی در صورت کسب مجوز حضور در ایران استراماچونی در لیگ قهرمانان آسیا روی نیمکت استقلال حضور ندارد.

موقتی که می‌تواند دائم شود

بدین ترتیب و با توجه به قطعی بودن عدم حضور آندره‌آ استراماچونی در لیگ قهرمانان آسیا، سرمربیگری این تیم در دیدارهای باقی مانده مرحله گروهی قطعا باید در اختیار سرمربی ایرانی باشد و استقلالی‌ها که پیش از این نام فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی به کنفدراسیون فوتبال آسیا داده‌اند، باید آماده شوند تا سرمربی موقت را روی نیمکت ببینند.

البته نباید فراموش کرد که حضور استراماچونی در استقلال با توجه به قانون ممنوعیت حضور خارجی‌ها را باید به احتمال زیاد منتفی دانست و فردی که قرار است سرمربی موقت این تیم شود، در صورت موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا این شانس را دارد که برای فصل آینده سرمربی استقلال شود اما خلاف این قاعده هم امکان دارد؛ اینکه سرمربی موقت با ناکامی بزرگ در لیگ قهرمانان آسیا رویای سرمربیگری در استقلال را تا سال‌ها فراموش کند و همین موضوع است که سرمربیگری موقت در استقلال را شغلی پرریسک خواهد کرد و نباید آنرا جایگاهی موقت دانست.

اما در این بین گزینه‌هایی برای سرمربیگری موقت استقلال مطرح هستند که عبارتند از:

مجید نامجو مطلق

دستیار شماره یک فرهاد مجیدی در استقلال به علت اشرافی که به وضعیت تیم و بازیکنان دارد قطعا بهترین گزینه در زمان فعلی است و حتی گفته می‌شود به او پیشنهاد سرمربیگری موقت هم داده شده اما اینکه او حاضر شود بدون فرهاد مجیدی در استقلال بماند یا خیر، انتخابی است که شاید کمی سخت باشد.

محمود فکری

بدون شک بزرگترین آلترناتیو برای نیمکت استقلال با توجه به عملکرد خوبش در فصل گذشته لیگ برتر محمود فکری است که از تیم متوسط نساجی توانست در نیم فصل دوم تیمی مدعی بسازد که توان گرفتن یقه تمام مدعیان را داشت.

کاپیتان سابق استقلال این روزها به اندازه‌ای رسیده که سرمربی دائم این تیم شود اما ظاهرا پیشنهاد براین اساس است که او با کادر فنی که در نساجی همراه دارد به استقلال بیاید و موقتا در لیگ قهرمانان آسیا هدایت این تیم را بر عهده داشته باشد. اما نکته مهم این است که محمود فکری خوب می‌داند که اگر نتواند در آسیا نتیجه بگیرد، ممکن است سرمربیگری دائمش در استقلال سال‌ها عقب بیافتد.

سهراب بختیاری‌زاده

سرمربی فصل گذشته شهر خودرو مشهد که به شکلی عجیب به همکاری با این تیم پایان داد و بازیکنی که توسط او اخراج شده بود جایگزینش شد، یکی دیگر از گزینه‌هایی است که گفته می‌شود مد نظر قرار گرفته است.

کاپیتان سابق استقلال با توجه به عملکرد نه چندان خوبی که تا به امروز در مربیگری داشته، خودش هم می‌داند برای سرمربیگری دائم در استقلال باید سال‌ها تلاش کند و به همین علت، در مقایسه با محمود فکری و مجید نامجو مطلق آسان‌تر می‌تواند این پست را قبول کرده و وارد ریسکی پرخطر شود.

پرویز مظلومی

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران که پیش از این سابقه هدایت استقلال را بر عهده داشته است گزینه دیگری برای سرمربیگری موقت استقلال است. البته او با سایر گزینه‌ها یک تفاوت جدی دارد، اینکه مظلومی سرمربی تیم ملی جوانان است و شاید ریسک پذیرش سرمربیگری موقت برایش کمتر از سایر گزینه‌ها باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار