رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:

افتتاح مدرسه ۱۰ کلاسه و کلنگ‌ زنی مدرسه ۷ کلاسه دانش آموزان استثنایی در سقز

سنندج(پانا)- با حضور ویدئو کنفرانسی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مدرسه ده کلاسه ویژه دانش آموزان استثنایی در شهرستان سقز استان کردستان افتتاح شد و کلنگ احداث یک مدرسه ۷ کلاسه استثنایی نیز در این شهرستان به زمین زده شد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مدرسه ۱۰ کلاسه و کلنگ‌ زنی مدرسه ۷ کلاسه دانش آموزان استثنایی در سقز

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این مراسم ضمن قدردانی از خیرین مدرسه ساز اظهار کرد: بیش از ۳۲۰ مدرسه استثنایی در کشور با مشارکت خیرین احداث شده است و از ۲۱۰ مدرسه مورد نیاز آموزش و پرورش استثنایی تاکنون کلنگ احداث ۸۳ مدرسه در قالب طرح از خشت تا بهشت و با مشارکت خیرین در سال جاری به زمین زده شده است.

وی افزود: کلنگ احداث هشتاد و چهارمین مدرسه استثنایی نیز امروز در شهر سقز و با همت خانواده خیر نیک اندیش، آقای نجات به زمین زده شد.

حسینی با بیان اینکه در آستانه سال تحصیلی افتتاح یک شوقستان و کلنگ زنی یک شوقستان دیگر جای خوشحالی بسیار دارد اظهار کرد: مدارس و تجهیزات استاندارد موجب ارتقای تعلیم و تربیت و استقرار بهتر نظام مدرسه خواهد شد.

وی افزود: مدرسه مظهر اصلی نظام تعلیم و تربیت است و هر چقدر کیفیت مدارس بالاتر برود، جامعه بیشتر به سمت توسعه حرکت خواهد کرد و آسیب ها در جامعه کمتر خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: بین استقرار مدرسه با تمام مولفه هایش و توسعه، سلامت و سعادت جامعه رابطه معناداری وجود دارد و به همین دلیل است که مدرسه را جعبه سیاه جامعه می دانند.

حسینی با بیان اینکه مدرسه نظام یاددهی و یادگیری را ساماندهی می کند؛ اظهار کرد: هر چقدر نظام یاددهی و یادگیری سامان مطلوب تری پیدا کند به همان میزان جامعه سامان مطلوب تری پیدا خواهد کرد.

وی گفت: هر چقدر زنگ مدارس در جامعه بیشتر به صدا در بیاید به همان میزان از زنگ زدگی جامعه کاسته خواهد شد و باید دائم زنگ مدرسه در جامعه طنین انداز باشد تا جامعه روان و باکیفیت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار