رئیس اداره استثنایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

58 واحد آموزش استثنایی استان آمادگی بالای هفتاد درصدبرای آغاز سال تحصیلی دارند

اسلامشهر (پانا) - مراسم آغاز سال تحصیلی جدید آموزشگاه استثنایی دختران باغچه بان شهرستان اسلامشهر با حضوررئیس و معاون اداره استثنایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، نماینده آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش، مدیر و کادر واحد آموزشی و نمایندگان دفتر آستان قدس رضوی شهرستان اسلامشهر، با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
58 واحد آموزش  استثنایی استان  آمادگی بالای هفتاد درصدبرای آغاز سال تحصیلی دارند

در این برنامه غلامی مدیر آموزشگاه دختران استثنایی باغچه بان آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در سخنانی با تبریک سال تحصیلی جدید اظهار کرد: معلمینی که پسوند استثنایی به آنان اضافه می شود، برگزیده و خدمتگزار بهشتیان روی زمین هستند و سختی برای این عزیزان معنا ندارد.

او افزود: در شرایط جدید که کشور درگیر ویروس کرونا است، همکاران ما با تدبیر آموزشی و برگزار کردن کلاس های انفرادی با همیاری والدین این نوید را می دهند که بهترین و موثرترین شیوه آموزشی را اجرا کنند.

سپس عبدالرضا دژن، رئیس اداره استثنایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران نیز در سخنانی با تبریک بازگشایی مدارس پس از گذشت چندین ماه وقفه ابراز امیدواری کرد که همگان بتوانیم در حوزه آموزش و پرورش استثنایی خدمتگزار باشیم و با همیاری والدین و دانش آموزان و بهره مندی از تمام توان آموزش های مد نظر را اجرایی کنیم.

او تصریح کرد: امسال با تصمیم وزیر و ریاست سازمان استثنایی آموزش و پرورش و با توجه به شیوع کرونا ویروس و هماهنگی حوزه بهداشت مقرر شد مدارس با کار تیمی همکاران، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی کلاس هایی با کاهش تعداد دانش آموزان و در حداکثر زمان 35 دقیقه اجرا کنند و سعی در کاهش دغدغه خانواده ها داشته باشیم.

او در ادامه به بیان پیام حسینی معاون وزیر و ریاست سازمان استثنایی آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش پرداخت که در این پیام آمده است: در آغاز سال تحصیلی جدید و تقارن آن با ماه محرم و شور حسینی به ما درس های بزرگی از مکتب عاشورا در مدرسه ای به وسعت تمام تاریخ می دهد که در زندگی خود مقابل دشمن ایستادگی کنیم و با صبر ادب، معرفت و بصیرت داشته باشیم.

در بخش دیگری از این پیام ریاست سازمان استثنایی آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش به تشریح اهدافی در زمینه توسعه انسان مبنا، توجه به تفاوت فردی، فراگیری، توانمند و تعادل سازی و ایجاد عدالت در قالب بسته های تحول گرا و مشارکت پذیر بر اساس سند تحول بنیادین و ایجاد خلاقیت در شیوه های نوین آموزشی جهت دانش آموزان استثنایی با نیاز های ویژه و با مشارکت کادر آموزشی، والدین و دانش آموزان پرداخت.

دژن رئیس اداره استثنایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران خاطر نشان کرد: در حال حاضر طبق گزارشات واصله 58 واحد آموزشی استثنایی سطح استان در حالت آمادگی بالای هفتاد درصد قرار دارند و نیاز به افزایش واحدهای آموزشی جدید با کمک خیرین هم یک ضرورت است.

او تأکید کرد: گروهی از دانش آموزان ما در شرایط خاص معلولیت قرار دارند که این افراد به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی نیاز به حضور در واحدهای آموزشی ندارند و از طریق فضای مجازی می توانند آموزش را پیگیری کنند.

در این برنامه نمایندگان دفتر آستان قدس رضوی شهرستان اسلامشهر زیارت خاص امام هشتم را به همراه پرچم متبرک حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) اجرا کردند.

خبرنگار : حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار