زنگ نمادین بازگشایی ۱۰۸۳ مدرسه در استان سمنان نواخته شد

سمنان (پانا) - سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ در استان سمنان، در آیینی در دبیرستان دخترانه دوره اول پیامبر اعظم(ص) این شهر با نواختن زنگ توسط حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان و با حضور زهرا مظفر مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
زنگ نمادین بازگشایی ۱۰۸۳ مدرسه در استان سمنان نواخته شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در این آیین با بیان اینکه صبح امروز یک هزار و ۸۳ مدرسه استان به‌طور هم‌زمان سال تحصیلی جدید را برای ۱۲۸ هزار دانش‌آموز آغاز کردند، گفت: سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ با دو رکن اساسی توجه به سلامت و آموزش دانش‌آموزان آغاز شده است.

محمد دستورانی، با عنوان این مطلب که شعار سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ "مهر شاد" است، اظهار کرد: امسال می کوشیم که با مهارت آموزی و ایجاد فضایی شاد برای دانش آموزان سال تحصیلی با نشاطی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید با اولویت حفظ سلامت دانش آموزان آغاز خواهد شد، ادامه داد: انتظار می رود که والدین، خانواده ها و معلمان به پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی در طول سال توجه جدی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، همچنین با بیان اینکه به وضعیت شیوع کرونا در استان سمنان و محدودیت‌های برگزاری کلاس‌ها بیان کرد: هشت هزار و ۴۵۰ معلم در سال تحصیلی جدید برای ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان آماده هستند و ۶۰ درصد دانش‌آموزان استان نیز به برنامه شاد دسترسی دارند که می‌توانند در کلاس‌های غیرحضوری شرکت کنند.

دستورانی، با اشاره به اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی کردن مدارس در هر ۲۴ ساعت به صورت مکرر در دستور کار است، گفت: دومین اصل در سال تحصیلی جاری، فعال بودن مدارس است و باید دانش آموزان بیاموزند در شرایط ناآرام هم باید تحصیل کنند و هم سلامت‌شان حفظ شود.

وی بابیان اینکه استان به چهار بوم تقسیم‌بندی شده است که ازلحاظ شیوع کرونا در هر بوم برای برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری یا مجازی تصمیم‌گیری می‌شود، خاطرنشان کرد: گرمسار و آرادان در یک منطقه، سمنان، سرخه و مهدی‌شهر یک منطقه، دامغان و امیرآباد در یک منطقه و شاهرود، بسطام، بیارجمند و میامی در یک منطقه طبقه‌بندی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با عنوان این مطلب که شبکه اجتماعی دانش‌آموزان «شاد» برنامه کاربردی ویژه تلفن همراه هوشمند است، افزود: در این برنامه سه فرآیند ورود برای دانش‌آموزان، معلمان و مدیران در نظر گرفته‌شده است که بر اساس دستورالعمل‌ها کلاس‌های درس در مناطق دارای وضعیت سفید از لحاظ شیوع کرونا به‌صورت حضوری و در مناطق زرد کرونایی حضور دانش‌آموزان به‌صورت گروه‌بندی و در مناطق قرمز کرونایی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. در مناطق سفید نیز علاوه بر آموزش حضوری، استفاده از ظرفیت نرم‌افزار شاد نیز در دستور کار قرار دارد.

دستورانی با اشاره به رویکرد « آموزش و پرورش برای همه » با هدف اینکه همه دانش آموزان در قالب های مختلف بتواند تحصیل کنند، ادامه داد: ۳۵۰ مدرسه در استان سمنان کمتر از ۱۰۰ دانش آموز دارد و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی می توان مدارس را مدیریت کرد.

وی افزود: تاثیر هیچ آموزشی به اندازه آموزش و پرورش حضوری نیست و با این رویکرد و انعطاف حداکثری، آموزش و پرورش در تلاش است سال تحصیلی جاری به شیوه مطلوب ادامه یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: در مدارس دارای جمعیت زیاد، دانش آموزان گروه بندی خواهند شد و اختیاراتی در این زمینه به مدیران مدارس اعطا شده است. البته زمان حضور دانش آموزان در کلاس ۳۵ دقیقه خواهد بود و مراسم آغاز و برنامه های ورزشی و برنامه‌هایی که منجر به اجتماعات می شود نیز در مدارس حذف شده است.

دستورانی با بیان اینکه هفته های آینده هفته نظارت والدین از مدارس خواهد بود، گفت: والدین از در خانه تا مدرسه و معلمان و مدیران در مدارس مراقب دانش آموزان خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار