سفیر سابق انگلیس در آمریکا:

جانسون شیفته ترامپ است!

تهران (پانا) - «کیم داروک» در کتابی که به تازگی منتشر کرده، گفته است بوریس جانسون همیشه شیفته دونالد ترامپ بوده و از او الهام می‌گرفته است.

کد مطلب: ۱۱۲۰۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
جانسون شیفته ترامپ است!

به گزارش باشگاه خبرنگاران از اسپوتنیک، کیم داروک، سفیر انگلیس در آمریکا در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ در کتاب جدیدی که منتشر کرده نوشته است بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، بنا به دلایلی همیشه شیفته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بوده و احتمالا او را منبع الهام خود قرار داده است.

داروک در کتاب جدید خود گفته است که جانسون در سفر‌های خود در سمت وزیر امور خارجه انگلیس در دولت ترزا می، به آمریکا مجذوب ترامپ شده بود به ویژه آنکه به طرز صحبت کردن او علاقه فراوان داشت. داروک در مورد علاقه جانسون به ترامپ نوشته است «واژگان محدود، سادگی در ارسال پیام، بی‌اعتنایی به درستی از نظر سیاسی، گاهی پرشور و در بهترین حالت، تطابق گاه و بیگاه با حقایق و واقعیت‌ها.»

داروک در مصاحبه با تایمز در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند هیچ یک از خصوصیات ترامپ در سبک حکمرانی جانسون اثری ماندگار داشته است، گفت «بر اساس از آنچه از همکاران می‌شنوم، این دولت [جانسون] به بیان و به زبان توجه زیادی نشان می‌دهد. اما اگر به گذشته این نخست وزیر نگاه کنید او در اغلب موارد کاملا چیز‌های شگفت انگیز گفته و هیچ گاه عذرخواهی نکرده است. پس جانسون به هرحال این کار را می‌کرد، اما دیدن ترامپ مطمئنا او را مصمم‌تر می‌کند.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۹ دستور برکناری کیم داروک را به دنبال افشای یادداشت‌های او صادر کرد؛ یادداشت‌هایی که در آن‌ها اظهارات تحقیر آمیزی درباره رئیس جمهور آمریکا مطرح شده بود. ترامپ دستور اخراج داروک را به دنبال آن صادر کرد که روزنامه دیلی میل اوایل ژوئیه سال ۲۰۱۹ بخش‌هایی از یادداشت‌های محرمانه او را منتشر کرد؛ یادداشت‌هایی که در آن این دیپلمات انگلیسی، کاخ سفید را به شکل منحصر به فردی ناکارآمد توصیف کرده و هشدار داده بود سرانجام ترامپ احتمالا به یک رسوایی ختم خواهد شد. داروک همچنین رئیس جمهور آمریکا را فردی بی منطق، غیرقابل اطمینان و بی لیاقت خوانده بود.

داروک یک روز پس از آنکه ترامپ در نهم ژوئیه در توئیتی او را فردی غیرمنطقی و بسیار احمق خواند از سمتش کناره گیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار