شهردار تهران:

نمایشگاه بین المللی تهران به مترو مجهز می‌شود

تهران (پانا) - شهردار تهران اعلام کرد:‌ مراسم کلنگ زنی اتصال نمایشگاه بین المللی تهران به شبکه مترو روز سه شنبه هفته جاری برگزار خواهد شد و با تجهیز این نمایشگاه پرمخاطب تا حدودی ترافیک این محدوده بر اثر برگزاری نمایشگاه برطرف خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه بین المللی تهران به مترو مجهز می‌شود

به گزارش ایرنا، «پیروز حناچی» روز شنبه در مراسم افتتاحیه پروژه های شهری منطقه ۲ در سخنانی که به صورت ارتباط زنده اینترنتی ایراد شد افزود: روز سه شنبه هفته جاری دو اتفاق بزرگ در تهران خواهد افتاد که یکی کلنگ زنی مترو تهران در نمایشگاه بین المللی و دیگری اتصال منطقه ۲۲ به شبکه ریلی است.

وی اظهار داشت: همچنین بنا داریم بوستان گفتگو را تا حدود بزرگراه هاشمی رفسنجانی ادامه دهیم که این بوستان تا همت آماده افتتاح است.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نیمه نخست شهریور هفته دولت و یادآور شهیدان رجایی و باهنر است گفت: امسال آخرین سال قرن حاضر است و سده ای را پشت سر می گذاریم که پر از ماجراها و اتفاقات نادر و متفاوت است؛ از جنگ جهانی اول گرفته تا اتفاقاتی که امروز در جهان شاهد آن هستیم که امیدوارم قرن آینده دارای اتفاقات بهتری باشد که البته شهرداری تهران برنامه های مفصلی برای تهران ۱۴۰۰ دارد که بزودی اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: شهرداری تهران یک سازمان اجتماعی است و همه پروژه‌ها و کارهایی که در آن انجام می‌شود را باید از نظر ابعاد اجتماعی بررسی کرد در غیر این صورت ممکن است پروژه ها را با هزینه های زیاد اجرا کنیم و باعث اتلاف منابع شود.

شهردار تهران تاکید کرد: در شهر نباید همه چیز عمرانی باشد؛ چه بسا پروژه های بزرگی افتتاح شد اما تاثیر چندانی نگذاشت و چه پروژه های کوچک که تاثیر زیاد داشتند. در هفته‌ای که گذشت ما پروژه ای را بهره برداری کردیم که بزرگ نبود اما به قلمرو عمومی اضافه می کرد و قرار بود در مدیریت قبل آنجا یک هایپرمال ساخته شود اما مردم آنجا دوست داشتند آنجا یک تفرجگاه شود که همین اتفاق هم افتاد.

حناچی خاطرنشان کرد: دوره‌ای که در سال 93 وزارتخانه راه و شهرسازی و عضو کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران بودم شهردار وقت اعلام کرد که میزان بازدید از پل طبیعت بیشتر از برج میلاد شده است، من آنجا گفتم که این اتفاق یک پیام دارد، اگر خلاقیت و جاذبه را در پروژه ها در نظر بگیریم ممکن است در برخی تصمیمات تجدید نظر کنیم و به دنبال ایده های خلاقانه و نه تقلیدی باشیم. اگر صرفا به دنبال تغییر باشیم ضرر خواهیم کرد.

وی در ادامه به یکی از پروژهای افتتاح شده امروز اشاره کرد و گفت: نمادی که امروز در میدان صنعت افتتاح شد تقلیدی از یک پروژه بود که در کوالالامپور اجرا شده بود با این تفاوت که در پروژه کالامپور خلاقیت، نوآوری و نگاه زیست محیطی لحاظ شده بود.

شهردار تهران در ادامه گفت: در منطقه ۲ پروژه های دیگری نیز اجرا می شود، از جمله آنها پروژه بهسازی رود دره اوین از پایین روستای اوین تا بوستان گفتگو و تبدیل آن به قلمرو عمومی است.

وی در ادامه به سلامت روان جامعه در این شرایط تاکید کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا این موضوع جدی تر تلقی می شود و تلاش ما بر مبنای پیشگیری پیش از وقوع بیماری است که همکاران من در شرکت شهر سالم این موضوع را پیگیری می کنند.

مراسم بهره برداری از ۶ پروژه شهری منطقه ۲ تهران امروز- شنبه با حضور رسول کشت پور شهردار منطقه ۲، الهام فخاری، شهربانو امانی و زهرا نژاد بهرام برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار