در همایش ملی آموزش ریاضی؛

خنیفر: روشمندی در تدریس بر دانش غلبه دارد

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه در تدریس، روشمندی بر دانش غلبه می‌کند تفاوت میان دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه‌ها را در آموختن روش آموزش دروس برشمرد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
خنیفر: روشمندی در تدریس بر دانش غلبه دارد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در دومین همایش ملی آموزش ریاضی ابتدایی که 15 شهریور به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان گلستان، پردیس آیت الله خامنه ای گرگان برگزار شد با اشاره به اهمیت و تاثیر ریاضیات در ابعاد مختلف زندگی گفت: هدف کلی آموزش ریاضیات آماده کردن فرد برای زندگی در تمام ابعاد است، با ریاضیات است که نتیجه توانایی ارتباط بین خطوط کلی مبانی پیدا می‌شود.

وی دانش ریاضیات را در دیرینگی دانش و تمدن‌های باستانی، دانش اساسی دانست و با بیان اینکه ریاضیات دانشی زیبا و از معدود علومی است که با هنر آمیخته است و روش تدریس آن از قدیم مورد توجه بوده، افزود: اندیشمندان بر این باورند که پرورش نظم فکری یا درست اندیشیدن، استدلال، نظم و منطق، ایجاد توانایی در انجام محاسبات ذهنی در ارتباط با سایر دروس از طریق آموزش و آموختن ریاضی حاصل می‌شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، تفاوت میان دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه‌ها را در آموختن روش آموزش دروس برشمرد و خاطر نشان کرد: به همین دلیل است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در آخرین رهنمودهایشان بر ورود معلم از معبر دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تاکید کردند.

وی، افزود: برای آموزش روش نیاز است چون می‌خواهیم کنش و همراهی ایجاد کنیم، یادگیری تغییر رفتار است حفظ و تکرار نیست، در ریاضیات نیز اولین تغییر رفتار، ایجاد علاقه است.

خنیفر، با تاکید بر اهمیت پژوهش درخصوص مناسبات بین روانشناسی تدریس و ریاضیات، اظهار کرد: افراد دانشمند بسیاری داریم که روشمند نیستند و نمی‌توانند تدریس موفقی داشته باشند، در تدریس، روشمندی بر دانش غلبه می‌کند.

وی همچنین با اشاره به قرار گیری در دوران کرونا و مشکلات و چالش‌های آموزش ریاضی به صورت مجازی تصریح کرد: ریاضیات درسی غیر رفتاری و کاملا عملی و از معدود دروسی و رشته ای است که باید با معلم و به صورت حضوری آموخته شود، امیدواریم در این همایش و ارائه مقالات، شاهد راهکارهای مبنایی و عملی برای نحوه تدریس موفق در دوران کرونا، چگونگی موفقیت علاقه مندان ریاضی در این ایام و نیز ارائه منتج به روش، منش و کنش که بتوان آموزش‌ها را تعمیم دهد، باشیم.

خنیفر خاطر نشان کرد: دوره کنونی دوره سخت است ولی ایران توانست با استفاده از ظرفیت شبکه شاد و اطلاع رسانی داخلی و برخی نرم افزار ها مدیریت خوبی در خصوص آموزش داشته باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه ریاضیات رشته مهم و مکمل بسیاری از دروس است، گفت: بهترین معلم معلمی است که پایه های ریاضی را در ابتدایی قرار دهد، معلم خوب، دانش‌آموز خوب تربیت می کند و یک نسل را روی ریل قرار می‌دهد، موفقیت در المپیادها حاصل کار معلمان است.

وی در پایان با تاکید بر وجود استعداد فنی و مهندسی و محاسبات ریاضی در ایران، قدمت آن و لزوم پرورش آنان، ابراز امیدواری کرد: در این خصوص علاوه بر سابقه پر افتخار بتوانیم مدل بومی تازه برای دنیا نیز عرضه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار