فرماندار اسلامشهر:

ضرورت تقویت ارتباط عاطفی بین معلمان و دانش‌آموزان با حمایت والدین

اسلامشهر (پانا) - مراسم آغاز سال تحصیلی 1400-1399و نواخته شدن زنگ ماه مهربا حضور فرماندار، مدیر آموزش و پرورش ، نماینده اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ، فرماندهان نظامی و انتظامی ، اعضای شورای شهر و سایر مسئولان شهرستان اسلامشهر و با رعایت پروتکل های بهداشتی درآموزشگاه شاهد صدیقه طاهره (س) اسلامشهربرگزارشد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تقویت ارتباط عاطفی بین معلمان و دانش‌آموزان با حمایت والدین

در این مراسم حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در سخنانی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت و تبریک سال تحصیلی جدید و آغاز فصل نوین تعلیم و تربیت اظهار کرد: در سال تحصیلی 1400-1399 با توجه به تصمیم مسئولان ارشد وزارت آموزش و پرورش، شرایط متفاوت را تجربه می کنیم و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی زمینه حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس فراهم شده است.

او با تأکید بر اینکه حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس اجباری نیست، افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور آموزش‌ های غیرحضوری از طریق شبکه اجتماعی شاد و شبکه آموزش تلویزیون فراهم شده تا اگر کسی مدرسه نرفت، بتواند با استفاده از این برنامه‌ ها از تحصیل و آموزش عقب نماند.

سپس مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر نیز در سخنانی با گرامی داشت یاد و خاطره سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و تبریک بهار تعلیم و تربیت بیان کرد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و جهان، شاهد یک پیچیدگی در عرصه‌های مختلف در جامعه هستیم و شرایط و تفاوت‌ هایی با سال‌ های گذشته را به وجود آورده و همه مردم را از نظر روحی و روانی درگیر کرده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید 108000نفر دانش آموز در واحد های آموزشی شهرستان به تحصیل فعالیت خواهند داشت و 10000نفر نو آموز هم مصادف با ایام ماه محرم و برکت و خیر این روزها نخستین سال حضور خود را در مدرسه تجربه می کنند.

او تأکیدکرد: امسال دانش‌آموزان هم شیوه نوین آموزشی را تجربه می‌کنند، هرچند که آموزش‌های مجازی نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای آموزش‌های چهره به چهره شود، اما می‌تواند بخشی از خلاء آموزشی را برای دانش آموزان پر کند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر چند توصیه به والدین، دانش‌آموزان و کادر آموزشی مدارس، داشت که از آن جمله خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات موجود در بستر پهنای باند اینترنت کشور و ارتباط دانش‌آموزان با شبکه اجتماعی شاد، اولیاء می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب زمینه استفاده بهینه فرزندان خود را در این شبکه فراهم کنند و ارتباط منظم با معلم داشته باشند.

مرسلپور با تأکید بر اهمیت و جایگاه آموزش‌های چهره به چهره دانش‌آموزان، تصریح کرد: مدیران و معلمان مدارس باید شرایطی را فراهم کنند، که دانش‌آموزان حداقل هفته یک جلسه را در مدارس و کلاس‌های درس حضور یابند و ارتباط عاطفی بین معلمان و دانش‌آموزان را ایجاد کنند.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به اینکه این شرایط طبیعت دنیا است که دچار تغییر شود، تصریح کرد: نباید به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های آموزشی را محدود کنیم، باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در تمام زمینه‌ های علمی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی فعالیت‌ ها را پیگیری کنیم.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار