معاون وزیر در آیین بازگشایی مدارس مطرح کرد:

تداوم آموزش اصل مهم ادامه همزیستی با کروناست

مشهد(پانا)- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور گفت در شرایطی که ویروس جدیدی به نام کرونا همراه زندگی ما شده است تداوم آموزش اصلی مهم برای ادامه مسیر زندگی به همراه این ویروس است.

کد مطلب: ۱۱۲۰۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تداوم آموزش اصل مهم ادامه همزیستی با کروناست

سیدجواد حسینی در آیین نمادین بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در مدرسه دخترانه جمیله متقیان میلانی مشهد افزود: تراز، قد و دیوار هر جامعه به اندازه تراز، قد و دیوار مدارس همان جامعه است بنابراین پیشرفت و توسعه جامعه در ارتباط نزدیک با مدرسه و امر آموزش است.

وی با بیان این که نظام تعلیم و تربیت یک نظام زیربنایی و سرمایه‌گذاری است ادامه داد: با توجه به تاثیرات دگرگون‌کننده و بنیادین ناشی از شیوع بیماری کووید۱۹ در همه زمینه‌ها در سطح جهان،حوزه آموزش نیز همانند سایر حوزه‌ها در معرض سریع‌ترین، همه‌گیرترین و اساسی‌ترین تغییرات قرار گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق نظریه جامعه‌شناسان به جامعه دچار این شرایط، جامعه توفان‌زده می‌گویند که دچار تغییرات توفانی و گسترده هستند و به تبع این تغییرات، استرس و نگرانی در این جامعه به میزان بالایی وجود دارد بنابراین آموزش در بحران و بحران در آموزش دو بخش عمده حادث شده در چنین جامعه‌ای است.

حسینی افزود: در چنین شرایطی چند اصل مهم ملاک عمل است که شامل ضرورت تداوم آموزش با کرونا، همه‌گیر شدن آموزش، ضرورت عدالت آموزشی و استفاده موثر و بهره درست از فرصت استفاده از فناوری‌های نوین و ترویج آموزش دیجیتالی می‌شود که باید رعایت شود.

وی اضافه کرد: در این شرایط، انعطاف‌پذیری و تهیه اطلس یادگیری و پذیرش مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت از مواردی است که باید رعایت شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تحول‌آفرینی برمبنای سند تحول بنیادین، اصل سلامت محوری و اعمال آموزشهای لازم به دانش‌آموزان از دیگر اصولی است که باید مورد نظر قرار گیرد.

حسینی افزود: ۶۳ درصد مدارس کمتر از ۱۰۰ دانش‌آموز و ۲ درصد کمتر از ۵۰ نفر دانش‌آموز دارند همچنین هم اکنون ۳۵ درصد مدارس دارای بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز و گروه‌بندی دانش‌آموزان در این مدارس برای ادامه امر تعلیم و تربیت لازم است.

وی ادامه داد: نظام تعلیم و تربیت امسال ۲۵ بستر تحولی آماده کرده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار