مدارس هیات امنایی بی‌کیفیت به مدارس عادی تبدیل می‌شوند

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش وپرورش با توجه به فعالیت بیش از ۳ هزار و۲۰۰ مدرسه هیات امنایی در کشور بیان کرد مدارس هیات امنایی بی کیفیت جمع و به مدارس عادی تبدیل می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۲۰۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مدارس هیات امنایی بی‌کیفیت به مدارس عادی تبدیل می‌شوند

به گزارش ایرنا، رسول پاپایی روز شنبه در سفر به شهرکرد در حاشیه آیین زنگ بازگشایی مدارس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مدارس هیات امنایی با استفاده از مشارکت‌های مردمی به صورت خودگردان اداره می‌شوند، افزود: مدارس هیات امنایی و عادی باید تفاوت عملکردی داشته باشند و در ارزیابی که در دست اجراست مدیران استان‌ها باید مدارس هیات امنایی که کیفیت لازم را ندارند و تنها تابلوی هیات امنایی را دارند، به مدارس عادی تبدیل کنند.

به گفته وی، مدارس هیات امنایی که ۲ شیفته هستند و ضوابط هیات امنای را ندارند نیز به مدارس عادی تبدیل شده و مدارسی که ظرفیت‌های مدارس هیات امنایی را دارند جایگزین این مدارس می شود.

رعایت پروتکل بهداشتی در مدارس نیازمند همکاری همه جانبه است

نماینده وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در زمینه اعتبارات و همچنین برنامه‌های آموزش و پرورش برای ضدعفونی کردن مدارس گفت: با اشاره به شیوع ویروس کرونا و بازگشایی مدارس و ضروری بودن ضدعفونی کردن مدارس در چند نوبت در زمان حضور دانش‌آموزان، رعایت پروتکل بهداشتی در مدارس نیازمند همکاری همه جانبه از سوی مسولان استان و شهرستان به خصوص استانداران و فرمانداران با آموزش و پرورش است.

پاپایی افزود: استانداران و فرمانداران به عنوان روسای شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان ملزم هستند که دستگاه‌های اجرایی را برای همکاری بیشتر با آموزش و پرورش برای تامین مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی و همچنین رعایت پروتکل بهداشتی همیاری و کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۵ میلیون دانش آموز و یک میلیون فرهنگی در ۱۰۷ هزار مدرسه مشغول تحصیل خواهند شد، گفت: تامین مواد بهداشتی و ضدعفونی برای مدارس در حد توان آموزش و پرورش قبل از بازگشایی مدارس انجام شده است.

وی به همکاری و همراهی بیشتر خانواده ها و اولیاء دانش‌آموزان بر رعایت دستورالعمل بهداشتی تاکید کرد و گفت: با توجه به سوال پرسش مهر رییس جمهور، مقوله "نظم، انضباط و رعایت پروتکل " در اولویت نخست دانش آموز، معلم و مدرسه قرار دارد.

مدیر کل دفتر امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش وپرورش گفت: برای ضدعفونی کردن مدارس ۳۰۰میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده و تامین اعتبار بعدی در دست اقدام است.

وی با اشاره به گستردگی مدارس و جمعیت هدف آموزش و پرورش گفت: این میزان اعتبار جوابگوی نیاز آموزش و پرورش نیست و باید همه دستگاه‌های متولی در این زمینه همکاری کنند.

گفتنی است، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

در سال تحصیلی جدید ۲۱۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۹۰۰ فضای آموزشی در استان چهارمحال وبختیاری با فعالیت ۱۵ هزار فرهنگی مشغول تصحیل خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار