پیام وزیر علوم به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

تهران (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را به جامعه‌ دانشگاهی کشور تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۱۲۰۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
پیام وزیر علوم به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در متن این پیام آمده است:

به نام خداوند جان و خرد

«طلب علم بر هر انسانی واجب است و همانا خداوند علم‌آموزان را دوست دارد.»
پیامبر اکرم (ص)

امسال نیز آغاز سال تحصیلی رنگ و بوی محرّم و عزای سالار شهیدان به خود گرفته است و این هم‌زمانی، فرصت مغتنمی است تا جامعه دانشگاهی ایران عزیز، همچون همیشه، با پایداری بر اصول متعالی و انسان‌ساز مکتب رهایی‌بخش اسلام ناب محمّدی و پیش چشم داشتن آموزه‌های رخداد دوران‌ساز عاشورا، درس آزادگی، پایداری، عزّت و سربلندی را مشق کنند.

نقش نهاد دانشگاه در سامان‌دهی به تولید دانش، تربیت نیروی انسانی کارآمد، افزایش سرمایه اجتماعی و تعالی اخلاقی جامعه بر کسی پوشیده نیست و امروزه، توسعه هماهنگ و پایدار تنها از مسیر آموزش‌ها و پژوهش‌ها و نیازسنجی‌های دقیق و روزآمد دانشگاهی به دست خواهد آمد.

پیشرفت و آبادانی کشور نیز به اندیشه و عمل جوانان سرزمینمان گره خورده است. بدیهی است استعدادی که به پشتوانۀ ایمان حرکت کند سیری شتابان و درخشان را تجربه خواهد کرد و دستاوردهایی تازه و مؤثرتر خواهد داشت.

نظام آموزش عالی تاکنون در تربیت دانش‌آموختگان موفق عمل کرده است اما با توجه به تخصص‌های متنوع نیازمند به مأموریت‌گرایی، یکپارچه‌سازی و آمایش آموزش عالی به منظور تقویت کیفی زندگی دانشجویی، افزایش کارآفرینی، تقویت زیرساخت‌های آموزشی، پژوهشی و تولید علم و فناوری هستیم.

آغاز سال تحصیلی جدید به دلیل شیوع کرونا متفاوت تر ازهمه سال‌هاست که البته آنچه در ماه‌های اخیر و پس از شیوع این بیماری عالم‌گیر در ایران روی داد، درخشش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کمترین زمان ممکن، از نظر تغییر مسیر آموزش‌های کلاسیک به آموزش‌های الکترونیکی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و همزمان ورود مجموعه دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری به تولید و تامین نیازهای اساسی و متنوع مردم در حوزه مقابله با این بیماری بود.

آغاز سال تحصیلی جدید به همه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان پرتلاش و متعهد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور شادباش می‌گوییم و امیدواریم با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در شرایط مهم کنونی که کشور عزیزمان در آن به سر می‌برد همه‌ی ما بتوانیم با عنایت خداوند متعال و با پذیرش مسئولیت و از خودگذشتگی، ضمن پایداری بر آرمان‌ها و ارزش‌های برآمده از انقلاب اسلامی، محیطی آرام و سرشار از سلامتی و بانشاط برای فعالیت علمی و فرهنگی دانشگاهیان فراهم آوریم و گام‌هایی مؤثر برای پیشرفت و آبادانی کشور و اعتلای نام بلند ایران در جهان برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار