کرونا به آموزش و پرورش کیفیت بخشید

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد ما توقع اولیا را بالا برده‌ایم و کرونا باعث شد در مناطق دور دست اولیا و دانش‌آموزان با روش‌هایی جدید آشنا شوند.

کد مطلب: ۱۱۲۰۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
کرونا به آموزش و پرورش کیفیت بخشید

محمدرضا سیفی ضمن مصاحبه با برنامه صبح و گفت‌وگو رادیو گفت‌وگو با اشاره به ارتقای آمار توسعه عدالت تحصیلی به صورت ظاهری بعد از انقلاب گفت: ما در پوشش ظاهری موفق بوده و جزو کشورهای سرآمد هستیم اما عدالت آموزشی به این مهم باز می‌گردد که فرصت‌های یادگیری را برای همگان فراهم کنیم.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر لزوم پیاده سازی عدالت آموزشی گفت: ایشان تاکید داشتند شرایط برای دانش آموزان محروم باید بگونه‌ای فراهم آید تا به منابع و اطلاعات دسترسی داشته و بصورت کامل از ظرفیت‌ها استفاده نمایند.

سیفی کرونا را موجب کیفی سازی دریافت اطلاعات و دانش در میان دانش‌آموزان ایرانی دانست و اعلام کرد: دانش‌آموزان عشایری از طریق صداوسیما با کیفیت آموزش روبرو شدند چراکه پیش از این سرباز معلم‌ها به این مناطق اعزام می‌شدند و دوره‌ای را نمی‌گذراندند. تلویزیون بسیاری مدارس دور افتاده را تحت پوشش قرار داد و کیفیت بالای آموزشی را تقدیم دانش آموزان ایران کرد.

سیفی همچنین با اشاره به آمار ۳۰درصدی پوشش شبکه شاد در کشور گفت: این نرم افزار باعث شد دانش‌آموزان از این فرصت استفاده کرده و یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین اجرایی شود.

وی با اعلام اینکه عدالت آموزشی صد در صد برقرار نشده است، تصریح کرد: عدالت آموزشی به معنای دسترسی همه دانش آموزان به امکانات و ظرفیت هاست. ما باید توانمند سازی معلمان را در دستور کار قرار دهیم؛ اتفاقا ما توقع اولیا را بالا برده‌ایم و کرونا باعث شد در مناطق دور دست اولیا و دانش آموزان با روش‌هایی جدید آشنا شوند. برای مناطق محروم باید معلم با کیفیت بفرستیم و مدارس دولتی هم باید تقویت شوند.

سیفی همچنین لزوم تقویت تجهیزات را متذکر شد و گفت: با بالا بردن حقوق معلمان باید انگیزه ایجاد کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار