کشف 56 تُن انواع مواد مخدر در مرزهای کشور

تهران (پانا) - فرمانده مرزبانی ناجا گفت در پنج ماهه سال جاری ۵۶ تن انواع مواد مخدر در مرزهای کشور کشف شده که افزایش ۷۲ درصدی را نشان می دهد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
کشف 56 تُن انواع مواد مخدر در مرزهای کشور

به گزارش سایت پلیس، سردار احمدعلی گودرزی در بازدید از نمایشگاه کشفیات هنگ مرزی ارومیه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مرزهای استان آذربایجان‌غربی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده که این حساسیت با اشراف اطلاعاتی مرزبانان به خوبی کنترل و مدیریت شده است.

وی با اشاره به بازدید از یگان های مرزی استان آذربایجان غربی، افزود: خوشبختانه طی دو روز گذشته بازدیدی از نوار مرزی استان داشتیم و در این بازدید حضور مقتدرانه‌ و حماسی مرزبانان را در مرزهای شمال غرب کشور را مشاهده کردیم که همانند رزمندگان دفاع مقدس بدون هیچ چشمداشتی به دفاع از حدود و ثغور ایران اسلامی پرداختند.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: هم‌اکنون ثبات و امنیت رو به رشد و پایداری در مرزهای شمالغرب کشور وجود داشته و اشراف کامل بر معاندانی که قصد ورود به داخل کشور را دارند، وجود دارد و با اقدام بسیار سخت نیروهای مسلح مواجه خواهند شد.

سردار گودرزی با تاکید بر اینکه امنیت مطلوب و پایدار در مرزهای آذربایجان‌غربی حاکم است، اظهار داشت: در این راستا مرزبانان درک درستی از خدمت‌رسانی و تأمین امنیت مردم و مرزنشینان دارند و با روحیه مضاعف بر استمرار امنیت مرزها تلاش می کنند.

وی از کشفیات انواع کالای قاچاق به ارزش 200 میلیاردی در پنج ماهه امسال در مرزهای استان خبر داد و افزود: هم‌اکنون مدیریت مرزها با اقدامات پهپادی اداره می‌شود و اولویت این استان حفظ امنیت است که کسی جرأت تجاوز مرزی را به خود ندهد.

فرمانده مرزبانی ناجا، مبارزه با قاچاق احشام را نیز مهم دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه در کشورهای همسایه قیمت گوشت گران‌تر از کشور ایران است، به همین سبب قاچاقچیان اقدام به قاچاق احشام می‌کنند اما خوشبختانه کشفیات فراوانی نیز در این زمینه انجام شده و از سوی دیگر در زمینه قاچاق دارو، طلا و نقره نیز دستگیری قاچاقچیان افزایش یافته است.

سردار گودرزی در ادامه با اشاره به اینکه زیرساخت‌های مرزی در حال فراهم شدن است، گفت: خوشبختانه هم‌اکنون مرزها به صورت هوشمند اداره می‌شود و انسداد مرزها در دستور کار قرار گرفته و در زمان پایش نوار مرز از سیستم‌های اپتیکی و الکترونیکی استفاده می‌شود تا مرزها به خوبی اداره شود.

وی از کشف 56 تن انواع مواد مخدر در پنج ماهه امسال خبر داد و بیان کرد: در این رابطه کشفیات موادمخدر 72 درصد و دستگیری قلچاقچیان مواد افیونی نیز 27 درصد افزایش داشته است.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: در چند روز گذشته، 3 تن مواد مخدر در یک مبارزه مسلحانه در زاهدان کشف شد و در این رابطه یک نفر از مرزبانان غیور کشور به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه اولویت مرزبانی ناجا در مرزها، مبارزه با سلاح و مهمات است، خاطرنشان کرد: در این رابطه با مقامات کشورهای همسایه رایزنی شده تا در کشفیات سلاح و مهمات مخرب با مرزبانان ما همکاری داشته باشند، سلاح‌های مخرب امنیت جانی مردم را به خطر می‌اندازد.

سردار گودرزی در ادامه با تاکید بر اینکه مرزبانان پشتیبان مرزنشینان هستند، گفت: باید دولت ساز و کاری را فراهم کند که کولبران به صورت قانونی از مرزها عبور کرده و در این راستا مرزبانی هم امنیت آنها را تامین ‌کند تا داد و ستد مرزی افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار