دو نیروگاه خورشیدی در شهر اردبیل افتتاح شد

اردبیل (پانا)- دو نیروگاه خورشیدی و پست ۲۳۰ کیلوولت و خط چهار مداره ۶۳ کیلوولت آرتا به رینگ اردبیل، در هجدهمین هفته از پویش «هرهفته_الف_ب_ایران» افتتاح ‌شد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
دو نیروگاه خورشیدی در شهر اردبیل افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، دو نیروگاه خورشیدی و پست ۲۳۰ کیلوولت و خط چهار مداره ۶۳ کیلوولت آرتا به رینگ اردبیل، در هجدهمین هفته از پویش «هر هفته_الف_ب_ایران» با دستور رییس جمهور افتتاح ‌شد.

با بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۰.۲ مگاواتی با تولید تجمعی ۳۲۶ هزار کیلووات ساعت، سالانه معادل ۰.۱۱ میلیون متر مکعب در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی و از انتشار گاز دی اکسید کربن معادل ۲۷۴ تن در سال جلوگیری می‌کند؛ این پروژه همچنین در مصرف آب به میزان ۸۷ مترمکعب در سال صرفه‌جویی به دنبال دارد.

مزیت‌های بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۱.۵ مگاواتی هم با تولید تجمعی ۲ میلیون و ۴۴۹ هزار کیلووات ساعت هم شامل صرفه‌جویی در مصرف سوخت، معادل ۸۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی، عدم انتشار گاز co۲ معادل ۲ هزار و ۵۶ تن در سال و صرفه‌جویی در مصرف آب به میزان ۶۵۵ متر مکعب در سال است.

همچنین پست ۲۳۰ کیلوولت و خط چهار مداره ۶۳ کیلوولت آرتا به رینگ اردبیل با هدف تقویت شبکه انتقال و توزیع، تامین برق مطمئن و پایدار و کاهش تلفات و بهبود کیفیت برق اجرا شده است.

با بهره‌برداری از این پروژه‌ها که در سال‌های ۹۴ و ۹۸ عملیات اجرایی آنها آغاز شده در مجموع برای ۷۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار