تولید سالانه 25 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر در فارس

شیراز (پانا) – مدیر کل امور عشایر فارس با بیان اینکه هر سال 25 هزار تُن گوشت قرمز توسط عشایر فارس تولید می‌شود، عنوان کرد حمایت و کمک تمام دستگاه‌های اجرایی به جامعه عشایری باعث امنیت غذایی در کشور می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۲۰۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
تولید سالانه 25 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر در فارس

به گزارش اداره کل عشایر فارس، روح الله بهرامی در جلسه شورای عشایری سپیدان، عملیات اجرایی اسکان، نقطه شناسایی اسکان، خدمات پشتیبانی به کوچندگان را از جمله وظایف سازمانی اعلام کرد.

او با اشاره به اینکه طرح مرتع‌داری تلفیقی یک نوع مالکیت برای عشایر ایجاد می‌کند افزود: بیشترین تعرضات به مراتع در حوزه صنعت و سرمایه‌گذاری به خاطر نبود طرح مرتعداری است.

در این جلسه که با حضور نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی و فرماندار سپیدان برگزار شد، بهرامی با تشریح جامعه عشایری استان و جایگاه آنها در کشور افزود: سازمان امور عشایر یک سازمان توسعه‌ای در کشور است که در راستای توسعه جامعه عشایری گام برداشته، بنابراین ساختار عشایر در مجلس باید تقویت شود که به مسائل بیشتری در حوزه عشایر پرداخته شود.

به گفته او در سال گذشته تسهیلات از محل صندوق ملی 220 میلیارد تومان در کشور بود که 24 میلیارد تومان آن توسط استان فارس جذب شد که کمک شایانی به اشتغال جوانان عشایری کرده است.

در ادامه نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاریخ سراسر از رشادت عشایر، این جامعه را به عنوان قانع‌ترین، فعال‌ترین و غیورترین جامعه کشور دانست که با حداقل امکانات، بیشترین بازدهی را در تولید و رونق اقتصادی دارند که در راستای جهش تولید به عینیت می‌توان بیشترین بهره‌وری را در زندگی عشایر دید.

محسن علیزاده با بیان اینکه هر جا بستری برای عشایر فراهم شود، افتخار آفرینی می کنند، افزود: دستگاه های مربوطه باید توجه بیشتری به مشکلات جامعه عشایری داشته و در تسهیل این مشکلات کمک شایانی به عشایر داشته باشند تا حقی از عشایر تضییع نشود.

فرماندار سپیدان نیز با اشاره به خانه به دوشی عشایر و زندگی در شرایط سخت، گفت: اما در عین حال زندگی افتخارآمیزی دارند، عشایر غیور در مقابل رژیم منحوس پهلوی ایستادگی کردند و امروز نیز در راهبرد امنیتی کشور و دفاع از قلمرو مرزی و جغرافیایی سرزمین نقش مهمی ایفا می‌کنند.

جمال جوادی جهرمی در ادامه افزود: عشایر همیشه با اصالت، عزت و شرافت زندگی کرده‌اند و خدمت به این جامعه مولد و کم توقع، نعمت است.

وی با تاکید بر بررسی دقیق‌تر مشکلات عشایر شهرستان بر اهتمام هر چه بیشتر دستگاه‌های عضو کارگروه برای مرتفع کردن مشکلات و مسائل عشایر شهرستان تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار