رئیس آموزش و پرورش نائین، با اعلام آمادگی این شهرستان جهت آموزش نیمه حضوری در مدارس عنوان کرد:

ای کاش مدارس با نیازسنجی و اظهارنظر خانواده ها بازگشایی می شد

اصفهان(پانا)- سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان با حضور مدیرکل و معاونین و مشاورین مدیرکل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
ای کاش مدارس با نیازسنجی و اظهارنظر خانواده ها بازگشایی می شد

امید رضایی، رئیس اداره آموزش وپرورش شهرستان نائین در گفت و گو با پانا، گفت: الحمدالله در شهرستان نائین مقدمات بازگشایی مدارس فراهم شده است. نیروی انسانی توسط شیوه نامه مکتوبی که از اداره کل در شهرستان بومی سازی شده است سازماندهی لازم را انجام داده است.
وی در ادامه گفت: مقدمات بهداشتی مدارس و جلسات با مدیران برگزار شده و انشالله یک آمادگی نود درصدی در اکثر مدارس شهرستان وجود دارد. اما آنچه که در بازگشایی مدارس می تواند مشکل به وجود بیاورد رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و نگرانی های خانواده ها است. اینکه هر سال ما در این زمان بیشتر دغدغه پروژه مهر را داشتیم و آمادگی مدارس از نظر فیزیکی و ایمنی مدارس بود اما امسال علاوه بر این موضوع امینی و آمادگی مدارس بیشتر بحث سلامت مدارس وجود دارد و دغدغه های خانواده ها و از همه مهم تر بحث محتوای آموزشی و آمادگی همکاران از نظر توانمندی تدریس در فضای مجازی است و اینکه بسترهای لازم فناوری در شهرستان به نوعی در مناطق روستایی فراهم نیست. انشالله با تمهیداتی که انجام می شود شرایط لازم برای استفاده دانش آموزان از فضای مجازی در شهرستان فراهم شود که اینجا جا دارد تشکر کنم از شرکت مخابرات که در روستاهای این شهرستان زحمت برقراری ارتباطات را کشیدند.
رضایی در زمینه بازگشایی مدارس بیان کرد: اطلاع رسانی به مدارس از طریق ارسال شیوه نامه بازگشایی مدارس انجام شده و مدارس آماده هستند و انشالله مراسم نمادین را روز شنبه پانزدهم شهریور ماه برگزار می کنند. آنچه که از نظر بنده مهم است این است که ای کاش شرایط و پروتکل های بهداشتی با اعتبارات کلان تری فراهم می شد و مسائل و موارد بهداشتی به نوعی با اعتبارات ملی و استانی تهیه می شد، چون نگرانی خانواده ها بسیار زیاد است و نکته دیگری که باید بگویم این است که ای کاش مدارس با یک مطالعه بیشتری همچون دانشگاه ها که در آبان ماه قرار است بازگشایی شوند، مدارس هم به نوعی با مطالعه بیشتر و کم کردن نگرانی های خانواده ها و در واقع نیازسنجی و اظهار نظر خانواده ها بازگشایی می شد.

او تاکید کرد: فکر می کنم که ما دو مشکل اساسی داریم. یکی تولید محتوا در فضای مجازی و دوم بحث نگرانی خانواده ها است.
وی افزود: اما اگر در منطقه نائین شرایط زرد باشد ما می توانیم در هفته دو یا سه روز پذیرای دانش آموزان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار