رونمایی از دو دستاورد پدافند هوایی؛ «کاشف 99» و «عماد»

تهران (پانا) -  با حضور فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، صبح امروز، رادار سه‌بعدی «کاشف ۹۹» و  سامانه «عماد»، رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از دو دستاورد پدافند هوایی؛ «کاشف 99» و «عماد»

به گزارش روابط عمومی ارتش، آیین رونمایی از دستاورد‌های دفاعی در حوزه پدافند هوایی با حضور امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار و طی آن از دو دستاورد مهم پدافندی با نام‌های رادار سه بعدی «کاشف ۹۹» و سامانه بازی جنگ «عماد» رونمایی شد.

کاشف ۹۹ راداری سه بعدی، آرایه فازی و متحرک است که به ‌منظور کشف ریزپرنده‌ها در مرکز تحقیقات فناوری‌های نوین نیروی پدافند هوایی ارتش طراحی و ساخته شده است.
این رادار با برد ۱۲ کیلومتر قابلیت کشف همزمان ۳۰۰ هدف را دارد.

پروژه کاشف ۹۹ به‌منظور افزایش توانمندی کشف پدافند هوایی در برد کوتاه و پوشش مناطق حساس با برد ۱۲ کیلومتر رونمایی شده که با استفاده از قابلیت چندفازی می‌تواند برای کشف ریزپرنده‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

کشف ریزپرنده‌ها دارای پیچیدگی‌های خاص و جزو چالش‌های روز دنیا در حوزه پدافند است که انحصار تولید این سامانه‌ها صرفاً در اختیار معدود کشور‌های پیشرفته جهان است و ساخت این رادار در نیروی پدافند هوایی ارتش، ایران را در ردیف کشور‌های دارای این فناوری قرار داده است.

این سامانه دارای قابلیت تاکتیکی واکنش سریع، مداومت عملیاتی ۲۴ ساعته و قابلیت کشف ریزپرنده‌ها به‌صورت سه بعدی است.

بنا بر این گزارش، پروژه «عماد» از جمله طرح‌هایی است که کارایی بالایی در ایجاد فضای نبرد واقعی در شرایط مجازی، به منظور تمرین و افزایش قدرت فرماندهان و واکنش درست در زمان نبرد دارد.

با اجرای این پروژه، انحصار تولید سامانه‌های بازی جنگ در حوزه رزم پدافند هوایی شکسته شده و ایران نیز جزء معدود کشور‌های دارای این سناریونویسی دفاعی نوین است.

سامانه بازی جنگ پدافند هوایی از نوع مدل‌سازی پیشرفته بوده و هدف از تولید آن، ایجاد سناریو‌های مجازی نبرد در حوزه پدافند هوایی و مشاهده نتایج ارزیابی آن‌هاست. این سامانه از یک بخش فرماندهی و ششم بخش کاربری اعم از کشف راداری، سامانه‌های پدافند موشکی، سامانه‌های توپخانه‌ای، پرنده‌های رهگیر، سامانه‌های جنگال، سامانه‌های شنود دیده‌بانی و اپتیک مجازی برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار