رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون:

اجلاس روسا بستر تعامل وزارت و بدنه آموزش و پرورش است

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: برگزاری اجلاس روسا بستری برای تعامل وزارت با بدنه آموزش و پرورش کشور است.

کد مطلب: ۱۱۱۹۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
اجلاس روسا بستر تعامل وزارت و بدنه آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، ظهیر محمودی در حاشیه برگزاری اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور در گفتگویی اظهار کرد : برگزاری اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور علاوه بر اینکه بستری مناسب برای تعامل نزدیک و سازنده وزیر و مجموعه عوامل حوزه ستادی با بدنه آموزش و پرورش کشور است، در تبیین برنامه‌های وزارت‌خانه و رفع ابهامات برای عملیاتی‌کردن برنامه‌ها بسیار مؤثر است.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون افزود: گفتگوهای دوسویه و چندطرفه به نزدیکی دیدگاه‌ها و شناخت چالش‌های شهرستان‌ها و مناطق مختلف کشور و در نتیجه بهره‌مندی از خرد جمعی در رفع موانع و مشکلات کمک خواهد کرد.
وی اضافه کرد: از اهداف دیگر اجلاس روسا، تمرکز بر اولویت‌های کاری در سال تحصیلی پیش‌رو برای هماهنگی سازمانی در کشور است و اینکه وزیر و شورای معاونین وزارت‌خانه در این گردهمایی، مهم‌ترین مشکلات و نیازمندی‌های مناطق مختلف را بدون واسطه از زبان نمایندگان هر استان می‌شنوند در تصمیم گیری‌ها و تدوین برنامه‌ها بویژه میان‌مدت و بلندمدت مؤثر خواهد بود.
محمودی در زمینه رشد شاخص‌های سال گذشته گفت: حضور دانش آموزان در مسابقات مختلف حوزه فرهنگی هنری و کسب عناوین استانی، بهبود میانگین نمرات پایه دوازدهم، هوشمندسازی کلاس‌های درس و دسترسی دانش آموزان به تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، در سال تحصیلی گذشته به نسبت قبل رشد داشته است.
وی با اشاره به چالش‌های پیش‌روی آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد بازنشستگان، چالش اصلی آموزش و پرورش استخدام نیروی انسانی متخصص در دوره‌های مختلف تحصیلی به ویژه در برخی رشته‌ها نظیر حوزه مشاوره و جنسیت مرد در حوزه ابتدایی است و نیاز ضروری به استخدام نیروهای خدماتی سرایدار از دیگر چالش‌هایی است که در سطح ملی فراگیر می‌باشد و منطقه ما نیز با آن مواجه است.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون استان بوشهر با تقدیر از دغدغه و تلاش مسؤولان وزارت آموزش و پرورش، افزود: یکی دیگر از چالش‌هایی که در سطح ملی و منطقه‌ای خودنمایی می‌کند کمبود سرانه فضای ورزشی برای دانش آموزان است که ضرورت دارد در برنامه‌های بلندمدت برای رفع آن تدبیری اندیشیده شود.
محمودی در پایان این گفتگو یادآور شد: یک مشکل اساسی ملی و منطقه‌ای، عدم انگیزه فرهنگیان برای فعالیت در ادارات آموزش و پرورش است، زیرا وقتی معلمی با 24 ساعت فعالیت هفتگی و تعطیلات تابستانی برای کار در اداره دعوت می‌شود باید مشوق‌های لازم برای جبران ساعت کار اضافی و کار مداوم در طول سال داشته باشد اما در حال حاضر چنین نیست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار