عزاداری حسینی در ۶۶۸ هیات مذهبی خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد (پانا) -مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اقامه عزای حسینی در ۶۶۸ هیات مذهبی استان خبر داد و گفت: ۹۸ درصد از هیئات مذهبی خراسان شمالی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در مراسم عزاداری محرم ۱۴۴۲ رعایت کردند.

کد مطلب: ۱۱۱۹۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
عزاداری حسینی در ۶۶۸ هیات مذهبی خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی اظهار کرد: گریه بر امام حسین (ع) سازنده است و این نوع گریه، گریه ذلت نیست؛ بلکه گریه عزت و آزادگی و پیوند باهدف اولیای الهی است.

وی با اشاره به این‌که عاشورا عظیم‌ترین رخداد تاریخ بشریت بود افزود: نهضت سرخ حسینی درس‌های بزرگی به همگان آموخت که مهم‌ترین آن‌ها درس آزادی‌خواهی و عزتمندی و پاسداری از دین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال مردم ما در مراسم عزاداری ماه محرم نشان دادند که درراه پاسداری از دین و حفظ شعائر دینی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و با برگزاری مراسمی شکوهمند و درخور شأن سیدالشهدا (ع) همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فرهنگ دینی خود را به رخ جهانیان کشیدند.

وی تصریح کرد: مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در خراسان شمالی در ۶۶۸ هیات مذهبی بسیار شکوهمندانه برگزار شد که شایسته تقدیر است.

وی افزود: عملکرد هیئات مذهبی استان در دهه اول محرم امسال توسط گروه‌های ارزیابی، رصد شده است و این ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که ۹۸ درصد از هیئات مذهبی استان پروتکل‌های بهداشتی را در اجرای مراسم عزاداری محرم رعایت کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: علی‌رغم هجمه‌های سنگین و کارشکنی‌های معاندان داخلی و خارجی، همکاری و هم‌افزایی بسیار خوب دستگاه‌های فرهنگی، علوم پزشکی استان، مسئولان هیئات مذهبی، سخنرانان و مبلغین دینی، مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) باعث شد تا امسال شاهد برگزار شدن مراسم عزاداری باشکوهی دهه اول محرم باشیم.

وی در پایان تأکید کرد: کشور ایران مهد فرهنگ اسلام ناب محمدی و میعادگاه محبان اهل‌بیت (ع) است و در مسیر تعظیم شعائر حسینی، ولایتمداری و عشق و ارادت به اهل‌بیت (ع) کارنامه‌ای پرافتخار دارد و از توطئه‌های معاندان نمی‌هراسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار